L’email màrqueting és la tècnica que utilitza el correu electrònic de manera massiva amb la finalitat tant d’atraure potencials clients cap a les marques tant com per fidelitzar els ja aconseguits. Si l’objectiu de l’empresa és arribar a un públic més nombrós d’una manera més efectiva, directe i econòmica, la implementació d’aquest recurs (i la seva incorporació en l’estratègia digital) és una cosa fonamental.
Tot i això, l’oferta d’eines disponibles per aquest tipus de tècnica és molt extensa. Per assolir que l’estratègia arribi a bon port, has de trobar l’opció que s’ajusti millor a les necessitats del teu negoci. És per això que et presentem un llistat amb les 5 millors eines disponibles per a realitzar email màrqueting.
Esperem que amb aquesta llista de recomanacions puguis trobar l’eina que t’ajudi satisfactòriament en l’evolució de la teva marca.
Taula de Continguts
Què és una plataforma d’Email Màrqueting?
Una plataforma d’email màrqueting és un software que et permet crear i gestionar l’enviament de correus electrònics de manera massiva a través de campanyes. Aquestes eines solen estar presents al núvol i et faciliten l’enviament de qualsevol mena d’informació a través del correu electrònic. Una bona plataforma t’ha de permetre enviar des de Newsletters, contingut promocional i correus de recuperació de comandes abandonades.
Com hem comentat el màrqueting per correu electrònic és una de les estratègies de màrqueting més rendibles, especialment per a les petites empreses. És fàcil de gestionar, et proporciona un control total i et permet establir un contacte directe amb els teus clients potencials.
Independentment del sector en què es trobi la teva empresa, l’email màrqueting t’ajudarà a poder fer arribar els missatges a les persones adequades. La capacitat de segmentació automàtica és un dels avantatges d’aquestes plataformes, així com la capacitat de poder mantenir el contacte amb el teu públic objectiu fins i tot quan hagin abandonat la teva pàgina web.
Perquè utilitzar l’email màrqueting?
Entre les diferents raons per les quals has d’utilitzar aquest canal de comunicació digital podem remarcar:
- Lleialtat: El correu electrònic et proporciona l’oportunitat que els visitants d’una pàgina web retornin una vegada i una altra. Els usuaris que repeteixen les visites tenen més possibilitats de convertir-se en clients que els visitants que ho fan per primer cop.
- Retorn d’usuaris: Hi ha estudis que diuen que aproximadament el 97% d’usuaris que visiten i surten d’una pàgina web, no tornen mai més. Tot i això, si aconseguim crear una llista de correu electrònic, podràs incentivar que els usuaris retornin a la teva web.
- Augment dels ingressos: L’email màrqueting normalment gaudeix d’unes taxes de conversió elevades. Amb una mitjana del 15%. Així doncs, les compres derivades d’aquestes campanyes també tendeixen a ser majors.
Eines d’email màrqueting
Easymailing
Creada l’any 2020, Easymailing és una eina espanyola molt senzilla d’utilitzar i molt intuïtiva. Està enfocada a facilitar el treball diari d’aquelles empreses amb menys recursos i coneixements digitals. Dins de les seves funcionalitats s’inclouen plantilles i formularis responsive i personalitzables, la gestió de campanyes, recol·lecció i anàlisi d’estadístiques, l’enviament automàtic de correus en funció de certes regles i la possibilitat de compartir els teus resultats a Twitter o Facebook.
Està dirigida principalment a Pymes, agències de comunicació i autònoms, tot i que s’adapta perfectament a qualsevol necessitat.
El seu pla gratuït et permet tenir fins a 250 subscriptors i la possibilitat d’enviar fins a 2.000 correus mensuals.
Mailchimp
Aquesta eina d’origen americà i creada l’any 2001 és una de les plataformes d’email màrqueting més populars del món, ja que és molt simple d’utilitzar i s’integra amb més de 100 aplicacions de tercers. Ofereix molta varietat de plantilles i també et permet crear les teves pròpies a través d’un assistent que pot adaptar els dissenys a la teva marca.
Aquesta eina permet fer A/B testing, crear formularis pop-up, landing pages, enviar mails intel·ligents i visualitzar les estadístiques i informes.
El seu pla gratuït et permet tenir fins a 2.000 subscriptors i enviar fins a 10.000 correus electrònics mensuals (amb un límit de 2.000 diaris).
ActiveCampaign
ActiveCampaign és una plataforma que t’ofereix una biblioteca amb multitud d’automatitzacions predissenyades i que combinen l’email màrqueting, automatitzacions, CRM i aprenentatge automàtic per poder aconseguir un poderós engranatge entre la segmentació i la personalització entre diferents canals.
Si bé no requereix que tinguis uns coneixements de disseny ni de desenvolupament web, necessites seguir una sèrie de passos o revisar alguns tutorials per poder generar un circuit avançat d’email màrqueting. Una vegada registrat i habilitat el seguiment del teu lloc web, pots importar i segmentar els teus contactes, crear l’automatització i gestionar el teu embut de vendes.
També gaudeix d’integracions amb eines com Woocommerce, Square, Stripe o Shopify i et permeten gaudir de 14 dies de prova per poder testejar l’eina.
MailerLite
MailerLite s’enfoca principalment amb la simplicitat, l’antenció al client i la modernitat del disseny dels seus correus electrònics. (Si t’has subscrit a la nostra newsletter, l’hauràs vist).
Disposa d’un software que permet crear ràpidament campanyes de correu electrònic, revisar els seus resultats, administrar subscriptors i crear tant finestres emergents, landing pages o formularis de registre directament des del seu panell de control. També et permet crear automatitzacions i correus electrònics automàtics per fer un seguiment dels clients.
El seu pla gratuït admet fins a 1.000 subscriptors i 12.000 correus electrònics al mes.
MDirector
Per acabar MDirector és una eina multi-idioma creada l’any 2007 amb un software que et permet comunicar-te i fidelitzar els teus clients enviant novetats de manera personalitzada gràcies a una estratègia integrada de Cross-Channel Màrqueting.
Per crear les newsletters compta amb plantilles responsive gratuïtes i personalitzades. També podràs visualitzar el seu funcionament amb temps real amb un sistema de reporting avançat i millorar els resultats de les conversions amb test A/B, la creació de landing pages atractives, enviament automàtic de correus electrònics per l’aniversari dels clients, confirmar una compra o donar la benvinguda a la plataforma.
En la seva versió gratuïta et permet tenir fins a 5.000 subscriptors.
Conclusions
Com a conclusió podem dir que el més important de la plataforma d’email màrqueting que escullis és que s’adapti bé al teu nombre de clients i al volum d’enviaments que tens pensat realitzar durant el més. També pots tenir en compte si necessites automatitzar molts enviaments o si, en canvi, vols crear manualment cada campanya. Sigui d’una manera o d’una altra, des de Sirius Comunicació et podem ajudar a analitzar les teves necessitats i decidir i implementar la plataforma d’email màrqueting que més et convingui.