En el món del màrqueting, conèixer als teus competidors és essencial per a desenvolupar una estratègia efectiva. Una de les maneres més efectives de conèixer a la competència és a través de l’anàlisi dels seus anuncis en línia.
Aquesta anàlisi pot proporcionar una gran quantitat d’informació valuosa sobre les estratègies de màrqueting que estan utilitzant i les tàctiques que estan implementant per arribar al seu públic objectiu.
En aquest post del blog, t’ensenyarem 6 eines útils per a l’anàlisi d’anuncis en línia de la teva competència. Amb aquestes eines, podràs descobrir quins anuncis estan funcionant millor per als teus competidors i aplicar les mateixes estratègies per a la teva pròpia campanya de màrqueting.
A més a més, aquesta estratègia també pot ajudar-te a millorar el teu posicionament SEO, ja que podràs obtenir paraules clau i frases rellevants que estan utilitzant els teus competidors en els seus anuncis.
Taula de Continguts
Ad-Library (Facebook)
AD LIBRARY és una de les eines que t’ajudaran a analitzar els anuncis de la teva competència en Facebook i Instagram.
Aquesta eina et permet investigar nous sectors i veure quins són els angles que estan treballant altres empreses. A més, pots cercar anuncis utilitzant paraules clau i veure quins resultats ofereixen. Una de les opcions més interessants que ofereix AD LIBRARY és la possibilitat de veure els anuncis que porten més temps circulant.
D’aquesta manera, podràs conèixer quins anuncis han estat més exitosos en el temps i què els ha permès mantenir-se en circulació durant tant temps.
Això et permetrà comprendre millor quines estratègies utilitzen les empreses per mantenir-se a la capçalera de la competència.
Big Spy
BigSpy és una eina en línia que ajuda a analitzar els anuncis publicitaris dels competidors a través de Facebook i Instagram.
Ofereix diferents funcions de filtratge per països, idiomes, paraules clau, tipus d’anuncis i dispositius. Això permet als usuaris trobar anuncis específics de la competència, així com filtrar anuncis basats en el seu objectiu o crida a l’acció.
BigSpy també ofereix una funció de “ads más engagement” que permet als usuaris veure els anuncis més populars de la competència.
Vidtao
VIDTAO és una eina de monitoratge i anàlisi de publicitat de vídeo que permet als usuaris veure els anuncis publicitaris de la competència en plataformes com YouTube, Instagram, Facebook i Twitter.
Aquesta eina proporciona informació detallada sobre el rendiment dels anuncis, incloent-hi el nombre de visualitzacions, els “likes”, els “dislikes” i els comentaris.
VIDTAO també ofereix la capacitat de crear alertes personalitzades per a les marques i les paraules clau específiques per estar al dia de les darreres tendències dels anuncis.
Això ajuda a les empreses a comprendre millor les tàctiques publicitàries de la competència i a dissenyar les seves pròpies estratègies publicitàries per aconseguir un millor rendiment en línia.
Go Full Page
GoFullPage és una extensió de Google Chrome que permet capturar una pàgina web sencera i convertir-la en una imatge.
Aquesta eina és útil per a l’anàlisi de la competència perquè et permet capturar i guardar les pàgines de les webs dels teus competidors, i així analitzar la seva estructura, contingut, disseny, entre altres aspectes, sense necessitat de navegar a través de tota la web.
També pots utilitzar aquesta eina per capturar imatges de pàgines web que et serveixen d’inspiració, així com per a la creació de contingut per al teu propi lloc web.
SE Ranking
SE Ranking és una eina de SEO tot en un que inclou funcionalitats avançades d’anàlisi de la competència.
En relació amb els anuncis en línia de la competència, SE Ranking permet analitzar i comparar les paraules clau per les quals els teus competidors estan classificant-se, així com analitzar i comparar els seus anuncis PPC i la seva estratègia publicitària en xarxes socials.
També ofereix informació sobre el tràfic web i els enllaços que porten a la pàgina web del competidor, per ajudar-te a comprendre millor la seva estratègia de SEO en general.
En resum, SE Ranking et proporciona una visió completa de la posició de la teva empresa en comparació amb la de la teva competència en el que es refereix als anuncis en línia.
Metricool
Metricool és una eina de gestió de xarxes socials i analítica web que també té una funció d’anàlisi de la competència.
A través de la seva funció d’informes, pots veure quines són les xarxes socials més exitoses de la teva competència, quins són els seus millors dies i horaris per publicar contingut, i fins i tot pots analitzar quin és el seu contingut més exitós a través de les publicacions amb més interacció.
També pots comparar el teu rendiment amb el de la competència en termes de seguidors, interacció i altres mètriques importants.
Això et permet obtenir idees i inspiració per a la teva pròpia estratègia de xarxes socials i millorar el teu posicionament en línia.
Adbeat
ADBEAT és una eina d’analítica de la competència que proporciona informació sobre la publicitat en línia dels teus competidors.
Permet analitzar anuncis de Facebook i Instagram, veure el contingut dels anuncis, la segmentació del públic, el pressupost i la freqüència dels anuncis, i també proporciona informació sobre el tràfic dels anuncis.
Això et permet identificar les estratègies publicitàries dels teus competidors, comprendre el que estan fent bé i millorar la teva pròpia estratègia de publicitat en línia.
ADBEAT també ofereix una funció de monitoratge, que et permet seguir els canvis i les actualitzacions de les campanyes publicitàries dels teus competidors.
Conclusió
En conclusió, analitzar els anuncis de la competència és una tasca essencial per a qualsevol empresa que vulgui millorar la seva estratègia de màrqueting digital i mantenir-se al capdavant del seu sector.
Amb l’ajuda d’eines com Ad Library, BigSpy, Vidtao, GoFullPage, SE Ranking i Adbeat, pots obtenir una comprensió més gran del que està fent la teva competència, identificar les estratègies que funcionen millor i ajustar la teva pròpia estratègia per aconseguir un millor rendiment.
A més, amb la capacitat d’analitzar anuncis específics, en lloc de simplement revisar les pàgines web dels competidors, aquestes eines permeten obtenir una visió més profunda de les estratègies de la competència i aplicar-les de manera més efectiva en la mateixa estratègia.
En resum, invertir temps i recursos en l’anàlisi de la competència és una inversió valuosa per a qualsevol empresa que vulgui mantenir-se competitiva en l’entorn digital actual. I com sempre, si vols que t’ajudem a analitzar, crear o implementar estratègies de màrqueting digital, posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem a fer brillar el teu projecte.