Què és la Publicitat en Xarxes Socials i com funciona

Estrella Sirius Comunicació

Descobreix els tipus, els avantatges i com mostrar anuncis pagats al teu públic objectiu a les xarxes socials.

La publicitat a Xarxes Socials és una cosa que està a l’ordre del dia.
Cada cop són més i més les empreses, negocis i emprenedors que decideixen invertir en aquest canal.

És més, avui dia sorgeixen noves professions relacionades amb aquest tipus de publicitat.

Perquè te’n facis una idea, fa uns anys no existia la figura del Trafficker Digital. Ni tampoc eren tan coneguts els Media Buyer i la seva importància.

Ara és una realitat i és un dels llocs més demandats per les empreses i pels creadors d’infoproductes.

No en va, el pla d’estratègia de xarxes socials d’una empresa, cada cop es destina més pressupost a les campanyes de publicitat en xarxes socials.

I això no és cap casualitat.

Les marques s’han adonat que és una magnífica manera de poder arribar al públic objectiu i fer-ho d’una manera més barata que altres canals de pagament com Google Ads.

Però no et preocupis si no saps de què tracta això o vols aprofundir-hi una mica més, en aquest article t’explicaré què és i quins tipus de publicitat en xarxes socials existeixen.

Publicitat Xarxes Socials Barcelona
Portada: Photo by Julian Hochgesang on Unsplash

Què és la publicitat a xarxes socials?

Si hagués de donar una definició de publicitat a xarxes socials diria que consisteix a ensenyar o mostrar anuncis pagats a les persones que estan utilitzant les diferents xarxes socials.

Crec que el concepte és força clar, no?

Però saps com funciona la publicitat a les xarxes socials?

Realment és força senzill i pràcticament totes tenen un funcionament força similar, ja que solen estructurar de la següent forma:

Les campanyes estan formades per diferents conjunts d’anuncis que a la vegada estan formades per anuncis individuals amb les seves característiques concretes.

És a dir, primer es tria quin és l’objectiu de la campanya i després en el conjunt d’anuncis se sol decidir a quin tipus de persones volem mostrar-vos els anuncis, el pressupost i com volem que ens facturin.

Normalment la facturació es divideix en dos tipus:

CPM: Impressions en què ens cobrarien X quantitat cada 1.000 persones assolides.
CPC: Cada vegada que una persona fa clic a un anunci.

Després ja només ens faltarà definir els anuncis a xarxes socials, és a dir si seran imatges, vídeos i quin tipus de copy.

Tipus de publicitat a Xarxes Socials

Sé que una de les coses més difícils és saber com fer publicitat efectiva a les xarxes socials, però per ajudar-te en cadascun dels mitjans socials més endavant anirem tractant cada cas individualment en una sèrie d’articles explicant-te com fer-ho.

Tot i això si tens dubtes després de llegir l’article, també pots contactar amb nosaltres.

A més recullirem una sèrie d’estadístiques de publicitat en xarxes socials (extretes d’aquest post de Hootsuite) perquè vegis com és d’important invertir en aquest canal.

Publicitat a Facebook

Crec que coincidirem que facebook és la reina de totes les xarxes socials.

De fet, Facebook Ads per a empreses és una de les formes més efectives de fer publicitat pel fet que és la plataforma més desenvolupada i que aglutina els dos canals més importants.

Algunes dades:
  • Facebook compta amb 2,2 mil milions de persones actives al mes.
  • Els anunciants estan augmentant la seva inversió a Facebook un 49% durant el darrer any.
  • La inversió en vídeo està augmentant. És el segon canal de vídeo màrqueting.
  • Les publicacions en vídeo aconsegueixen més engagement.
  • Més de 140 milions d’empreses ho fan servir.
  • Els usuaris estan obrint els anuncis que realment els interessa (la publicitat funciona).
  • És la xarxa social on més persones compren productes.
  • Les impressions d’anuncis han augmentat un 37%

Publicitat a Instagram

La publicitat a Instagram està experimentant un gran creixement durant aquests anys.

Part de culpa és que tots els adolescents i la generació de Millenials estan en aquesta xarxa social.

Per tant, si el teu públic objectiu pertany a alguna d’aquestes generacions, t’hauries de plantejar molt seriosament fer invertir aquí.

Algunes dades:
  • Mil milions de persones utilitzen Instagram cada mes.
  • Més de 500 milions de persones utilitzen les stories a Instagram de forma diària.
  • La publicitat a Stories està evolucionant cada cop més.
  • Els usuaris passen una mitjana de 28 minuts al dia en aquesta plataforma.
  • 200 milions visiten com a mínim un perfil d’empresa de manera diària.
  • El 62% s’interessa en una marca o producte després de veure’l a stories.
  • L’abast publicitari és de 849,3 milions d’usuaris.
  • Els especialistes de màrqueting solen destinar un 31% del pressupost publicitari a Instagram.

Publicitat a Twitter

Potser la publicitat a Twitter és una de les grans oblidades, però es poden aconseguir millors resultats dels que et penses.

És cert que a la seva plataforma publicitària encara li falta més desenvolupament i no és tan avançada com la de Facebook, però si el teu públic objectiu és a Twitter li hauries de donar una oportunitat.

Algunes dades:
  • Twitter té més de 145 milions d’usuaris diaris i actius.
  • Els anuncis a Twitter han augmentat un 23%.
  • El consum de vídeos a Twitter està augmentant, sent un 50% més barats.
  • Ha augmentat la notorietat i la rellevància dels vídeos.
  • Els usuaris de Twitter passen un 24% més de temps amb anuncis publicats per influencers.
  • El 67% considera que els anuncis a Twitter no són intrusius i més del 70% que són informatius.
  • El 52% de les marques pretenen augmentar la seva inversió a Twitter.

Publicitat a LinkedIn

La xarxa social professional també està fent avenços a la seva plataforma publicitària.

A més, si el teu negoci és B2B, és una xarxa social molt a tenir en compte a l’hora de fer campanyes de publicitat.

No hem d’oblidar que el gran poder de LinkedIn està en la seva capacitat de segmentar i arribar al perfil professional que volem impactar.

Algunes dades:
  • És la xarxa professional més gran del món amb més de 675 milions d’usuaris actius al mes.
  • Es pot segmentar sobre la base de diferents tipus de persones.
  • El 57% del trànsit de LinkedIn és mòbil.
  • La participació dels usuaris ha augmentat un 50% any rere any.
  • És la millor xarxa social per generar leads B2B.
  • El cost per client potencial és un 28% més baix que Google Ads.
  • Un anunci a LinkedIn pot arribar al 12% de la població mundial.
  • 30 milions d’empreses són a LinkedIn.
  • Els anuncis InMail tenen una taxa d’obertura del 52%.

Publicitat a YouTube

Si t’has llegit les diferents dades estadístiques que t’he anat enumerant t’hauràs adonat de la importància del vídeo a la teva estratègia de màrqueting.

I és que el vídeo cada cop cobra més importància a l’hora de fer publicitat a les xarxes socials.

I és aquí on entra en joc YouTube.

Algunes dades:
  • YouTube té més de 2 mil milions d’usuaris mensuals.
  • La meitat de totes les hores de vídeo consumides són a través dels dispositius mòbils.
  • Cada persona passa de mitjana 11 minuts al dia.
  • El 79% dels marketers considera YouTube com la plataforma més efectiva per al vídeo.
  • El 62% dels anunciants pretenen augmentar la seva inversió a YouTube.
  • El 95% dels anuncis es veuen amb so.

Publicitat a TikTok

Si fa uns anys parlàvem del potencial de Snapchat, ara mateix la Xarxa Social que és a la boca de tots és TikTok.

Aquesta xarxa social va ser una de les Apps mòbils més descarregades el 2022 i el que portem del 2023.

A més, és on es concentra el públic més jove amb diferència, encara que cada cop són més les persones que s’hi uneixen.

Algunes dades:
  • Les taxes d’engagement són les més altes en comparació d’unes altres xarxes socials.
  • 800 milions d’usuaris actius a tot el món (la major part a l’Índia i la Xina)
  • El 66% d’usuaris tenen menys de 30 anys.
  • 1 milió de vistes de vídeo al dia.
  • Els usuaris passen una mitjana de 52 minuts al dia.
  • El CPM és de 10$
  • Els tipus de formats que accepta són: anuncis amb licitacions (Biddable Ads) i formats que requereixen un representant.

Avantatges de la publicitat a Xarxes Socials

Si encara t’estàs plantejant si destinar part del teu pressupost a fer publicitat a les xarxes socials et diré una sèrie d’avantatges dels quals et pots beneficiar que segur que t’acaben de convèncer.

És més barata que altres canals de pagament.

Fer anuncis publicitaris en xarxes socials (com a regla general) et sortirà més econòmic que altres canals de pagament com ara Google Adwords.

El cost per publicitat a les xarxes socials normalment està en un cost entre per sota de l’euro per cada clic en un enllaç.

És a dir, és molt més econòmic que un client realitzi una acció que no pas a Google Adwords.

Pots arribar a una audiència molt àmplia

Creus que avui en dia queda algú que no tingui perfil a les xarxes socials?

Sigui en una o altra, som milions de persones les que estem a les plataformes socials.

Fixa’t en aquestes dades:

  • A Facebook hi ha més de 2.000 milions d’usuaris actius al mes.
  • A Instagram més de 1.000 milions.
  • YouTube té més de 1.500 milions de persones actives al mes.
  • WhatsApp més de 1.300 milions.
  • Twitter té uns 320 milions d’usuaris actius de forma mensual.
  • LinkedIn ja té més de 260 milions de persones actives.

Si el teu públic objectiu està en alguna d’elles de veritat que no destinaràs una part del teu pressupost a fer anuncis a xarxes socials?

Et permet segmentar al detall el teu públic objectiu.

Un dels grans avantatges de la publicitat a les xarxes socials és que ens permeten fer una segmentació de mercat molt exhaustiva.

No només podrem conèixer variables demogràfiques i geogràfiques. Sinó que també podrem segmentar per interessos.

Et poso un exemple:

Imagina’t que vols vendre un Curs de Community Manager.

Gràcies a les opcions de segmentació podràs mostrar la publicitat a persones que estan interessades en:

  • Màrqueting Digital.
  • Xarxes socials.
  • Publicitat a internet.
  • Etc.

Te n’adones fins a quin punt es pot afinar la teva audiència? Per això arribem a la conclusió que la publicitat a xarxes socials és tan efectiva.

Perquè pots arribar molt concretament al teu públic objeciu.

Pots fer campanyes de remàrqueting

Imagina que una persona ha visitat la teva pàgina web o el teu ecommerce, ha anat a comprar un producte, però s’ha quedat a l’últim pas del check in.

Et podria semblar que estaries perdent una venda, no?

Doncs no.

Perquè amb la publicitat a xarxes socials pots arribar a mostrar anuncis a aquelles persones que no han acabat de comprar el producte i així incitar-los que ho facin.

Això és el que es coneix com a remàrqueting i bàsicament consisteix a ensenyar els nostres anuncis a persones que han visitat pàgines concretes de la nostra web.

Es poden viralitzar els teus anuncis i la teva marca

Un altre dels avantatges de la publicitat en xarxes socials és que de vegades les campanyes es poden viralitzar i arribar a milers de persones de forma orgànica.

Com és possible això?

Si mostrem anuncis que desperten la curiositat, fins i tot de vegades polèmics o simplement fent concursos, sorteigs o esdeveniments gratuïts.

Seran força les persones que comparteixin per voluntat pròpia els anuncis als seus perfils personals, per la qual cosa també ens estaran veient els contactes d’aquestes persones.

Tens molt bon control del pressupost

Un altre dels grans beneficis és que podem tenir un control més exhaustiu del nostre pressupost.

Podem fer campanyes a les quals dediquem un pressupost molt baix i també podem fixar el pressupost màxim que ens volem gastar.

Així podrem optimitzar els nostres recursos i arribar al màxim nombre de persones.

Disposes d’informes publicitaris molt detallats

Finalment, si hagués de destacar alguna cosa més seria sense cap dubte els informes de les campanyes publicitàries en xarxes socials.

Tindrem accés a mètriques molt detallades per conèixer com estan funcionant els nostres anuncis, si estan ben segmentats, si les imatges criden l’atenció i si el copy del text és correcte.

Gràcies a les mètriques que ens dona els informes publicitaris de Facebook, per exemple, podem conèixer quant ens costa cada un dels nostres anuncis.

Què és la Publicitat en Xarxes Socials i com funciona - Xarxes Socials - publicitat
Photo by Jo San Diego on Unsplash

Desavantatges de la publicitat a Xarxes Socials

Però com que tot en aquesta vida res no és de color rosa i fer publicitat en xarxes socials també té una sèrie d’inconvenients.

Encara que realment no es vegi ben bé com a inconvenients, al final la publicitat requereix una inversió de diners tant en formació com en temps.

Res s’aprèn de la nit al dia, tot porta el procés d’aprenentatge.

Dit això, veurem quins són els desavantatges de la publicitat en xarxes socials.

Requereixen de formació

Aprendre a fer publicitat efectiva a les xarxes socials no és una cosa que s’aprengui de la nit al dia.

Requereix un nombre considerable d’hores de formació i sobretot de pràctica gestionant campanyes per saber què funciona i què no funciona.

Però això és també un avantatge, perquè no totes les persones saben realment fer-ho.

És molt fàcil perdre els diners

El fet de tenir-lo tant a mà donar lloc a la sensació que fer publicitat per xarxes socials és molt senzill.

Pots pensar, “Ja veus tu, crec una campanya, un parell de conjunts d’anuncis i testeig uns quants anuncis”.

Sí, la teoria pràcticament ens les sabem tots.

Però si darrere no has creat una estratègia orientada als objectius que vulguis aconseguir perdràs temps i diners inútilment,

Requereixen un monitoratge constant

No et creguis que per posar un anunci a funcionar amb una data d’inici i una altra de fi ja et pots oblidar i pensar que els resultats arribaran per si sols.

Si penses això estàs molt equivocat i et passarà allò que t’he dit abans. Perdràs els diners.

Fer publicitat a través de les xarxes socials requereix una monitorització constant per veure quins elements funcionen i quins no per canviar-los.

I això, requereix un temps que hauràs de dedicar diàriament si de veritat vols aconseguir resultats.

Consells per fer publicitat efectiva a les xarxes socials

Per anar finalitzant et donaré una sèrie de consells a l’hora de fer anuncis publicitaris a xarxes socials.

Són coses que realment es donen per sabudes que després a l’hora de la realitat no l’apliquem per desconeixement o simplement per mandra.

Així que aquí tens els consells:

Coneix a la perfecció el teu buyer persona

La base del teu negoci deu ser el teu client ideal.

Els teus productes han de cobrir les seves necessitats i motivacions i, per tant, tot el disseny i els textos dels teus anuncis han d’anar enfocats a ells.

Si coneixes quines són les seves motivacions i els seus punts de dolor, podràs conèixer quin tipus de paraules emprar als teus anuncis i estic segur que així sentiran que mostres empatia cap a ells.

I en entendre això les teves conversions i les vendes augmentaran.

Per això si encara no has definit el teu client ideal ja estàs trigant a llegir aquest article per saber com segmentar el teu públic pas a pas.

Fes Test A/B per optimitzar la campanya

Una de les claus de la publicitat a xarxes socials implica fer proves A/B per testejar diferents elements de les campanyes i així decidir on invertir el nostre pressupost.

Per exemple, podem fer Test A/B de:

Doncs aquestes proves les hauries de fer de tots els elements que he comentat.

Fixa’t en el CTR de les campanyes

Per si no ho sabeu, el CTR és una mètrica molt important que mesura el nombre de clics que rep un anunci en relació amb el nombre de vegades que s’ha mostrat.

Per què és important aquesta mètrica?

Perquè si és un CTR baix ens pot indicar que el nostre anunci no és rellevant en relació amb:

  • La segmentació utilitzada.
  • Les creativitats.

És a dir, ens permetrà mesurar si estem mostrant l’anunci a les persones correctes o si és prou cridaner per fer clic.

Para atenció a la freqüència de distribució

La freqüència el que ens indicarà és quantes vegades mostrem un anunci a una mateixa persona.

Per què és tan important aquesta dada?

Perquè si mostrem un anunci massa vegades a una mateixa persona s’acabarà “afartant” i estarem cremant la nostra audiència.

Així que és una mètrica a la qual has de parar molta atenció perquè si les teves campanyes es comencen a tornar cares i tens una freqüència elevada el més segur és que hagis cremat a la teva segmentació.

En aquest cas hauràs de canviar i triar un altre tipus de persones a les quals mostrar els teus anuncis a les xarxes socials.

Instal·la el Pixel de seguiment

Si de veritat vols fer publicitat a xarxes socials de forma professional hauràs de tenir instal·lat el Pixel de seguiment que ofereix cada xarxa social.

El píxel és un codi que s’ha d’inserir a la teva pàgina web i serveix principalment per poder mesurar les conversions.

Si no el tens instal·lat aniràs a cegues i no coneixeràs realment el rendiment de les teves campanyes de publicitat en xarxes socials.

Publicitat Xarxes Socials Consells
Photo by Kenny Eliason on Unsplash

Conclusions sobre la publicitat a les xarxes socials?

La publicitat en xarxes socials s’ha convertit en una eina imprescindible per a qualsevol empresa que vulgui aconseguir una major presència en línia i arribar a un públic més ampli. Aquesta forma de publicitat digital es basa en la segmentació i el targeting per arribar a persones específiques que podrien estar interessades en els productes o serveis que s’oferixen.

A més, les xarxes socials ofereixen una gran varietat de formats publicitaris, des de publicacions patrocinades fins a anuncis de vídeo, el que fa que sigui fàcil adaptar-se a les necessitats i pressupostos de cada empresa.

En definitiva, la publicitat en xarxes socials és una eina clau per a la generació de leads, l’increment del tràfic web i la millora de la reputació online d’una empresa.

Si encara no has començat a aprofitar aquesta eina tant important en el màrqueting digital i necessites ajuda per saber com incorporar-ho a la teva estratègia de màrqueting, posa’t en contacte amb Sirius Comunicació i estarem encantats de donar-te un cop de mà en l’àmbit de la publicitat a les xarxes socials.

Comparteix aquest article

Subscriu-te al
nostre Cosmos

Estalvia memòria i rep directament els articles al teu correu.

Descobreix possibles oportunitats a través d'una auditoria gratuïta.

Millora la presència digital avui mateix!