Les xarxes socials es troben en un estat de canvi permanent. Els canals socials evolucionen constantment i n’adapten les característiques en funció de l’atractiu per als usuaris i el creixement potencial.
Aquest canvi continu també suposa una gran oportunitat per als professionals del màrqueting que busquen noves formes creatives d’arribar al seu públic.
Seguir les tendències de les xarxes socials que s’espera que dominin tot l’any 2023 és clau per a una estratègia de màrqueting amb èxit.
Taula de Continguts
- 1 Vídeos curts i contingut curt (TikTok, Instagram Reels, Youtube Shorts, Facebook Reels)
- 2 Ser espontani i autèntic amb un “toc humà”
- 3 BeReal per a marques
- 4 Publicitat pagada a Instagram i Facebook
- 5 Atenció al client
- 6 TikTok guanya rellevància
- 7 TikTok per a contingut viral
- 8 Colors que estan marcant tendència el 2023
- 9 El metavers i la seva incertesa
- 10 Contingut enfocat a SEO
- 11 Interacció marca-comunitat.
- 12 Transmissions en viu (Instagram, Youtube, Twitch)
- 13 El marketplace de NFT a xarxes socials perd rellevància.
- 14 Conclusions
Vídeos curts i contingut curt (TikTok, Instagram Reels, Youtube Shorts, Facebook Reels)
Una de les tendències més notables dels continguts de màrqueting a les xarxes socials és la proliferació dels continguts de format curt, sobretot dels vídeos curts i els reels. Els vídeos curts són a tot arreu per una bona raó. Aquest tipus de contingut és curt i dolç, capturant suficients detalls i el missatge que el vostre creador vol transmetre. A més, són estimulants i addictius.
Els vídeos curts o reels no només estalvien temps, sinó que també ajuden a entendre el missatge de manera eficaç. Ja no necessites trobar temps a la teva atapeïda agenda per veure els teus vídeos favorits. Pots veure aquests vídeos curts mentre viatges, camines, cuines i fins i tot durant el teu temps d’exercici.
Els Reels són més que una moda. Han arribat per quedar-se, com demostren les funcions i eines que aquestes plataformes continuen actualitzant, donant lloc a una creació més gran de continguts. Les marques tenen moltes opcions per participar-hi, des de seguir les tendències ràpides que van i vénen però que poden guanyar visites ràpidament, treballar amb ambaixadors de la marca o compartir el seu propi contingut curt.
Si vols agafar avantatge sobre els teus competidors, comença a preparar vídeos curts. Presenta els teus productes i serveis sense que el teu públic se senti avorrit. Assegura’t que els vídeos siguin concisos i estiguin optimitzats per a la plataforma on pretenguis pujar-los.
Ser espontani i autèntic amb un “toc humà”
Una gran part de la identificació amb la marca prové de veure als vostres anuncis persones amb el mateix aspecte que tu, que es mostrin més autèntics, més reals, i de veure clients amb la mateixa experiència vital, amb els mateixos problemes i amb els mateixos ideals. Les marques seguiran diversificant els vostres anuncis aquest any 2023 i més enllà, i estem preparats per veure com això es converteix en un dels moviments de màrqueting més forts dels anys 20.
A banda del contingut de vídeo, que segueix apareixent a la llista de tendències des de fa un parell d’anys, l’autenticitat i la sostenibilitat s’ha convertit de mica en mica en el factor determinant de l’èxit de les plataformes de mitjans socials. A l’època de les imatges i els vídeos excessivament editats, l’autenticitat, les publicacions en temps real i les publicacions amb què els clients se senten identificats són més una demanda que una expectativa.
La popularitat de TikTok i la creixent plataforma BeReal demostren precisament això: la necessitat de continguts sense filtres i de situacions i personalitats reals i reconeixibles. Aquesta tendència s’està imposant de mica en mica als continguts tradicionals, filtrats i “instagramejables”.
BeReal per a marques
Parlant de BeReal, cada dia es llancen milers d’aplicacions a diferents botigues d’aplicacions. I la majoria d’aquestes no generen prou expectació per arribar al radar de la gent. BeReal ha superat aquesta barrera amb el concepte d’autenticitat.
Ara és el millor moment perquè les marques aprofitin el poder de l’aplicació, ja que cada cop més persones busquen l’autenticitat i la simplicitat.
Atès que l’aplicació es basa a ser Anti-Instagram, els usuaris no seran tan receptius que les marques publiquin anuncis. Participar en l’aplicació requerirà ser més intel·ligent amb els creadors.
Publicitat pagada a Instagram i Facebook
La publicitat de pagament funciona, raó per la qual més de la meitat de les empreses tenen previst en els seus objectius de màrqueting augmentar el pressupost de publicitat a les xarxes socials. Tenint en compte que les tendències creixents a les xarxes socials se centren en el vídeo i el contingut gràfic, no és estrany que Instagram s’emporti la major part de la despesa en publicitat a les xarxes socials. I cal no oblidar que també es deu a l’augment d’audiència que ha experimentat la plataforma en els darrers temps.
Pel que fa al contingut dels anuncis, haureu de ser una mica creatius per augmentar la vostra visibilitat i la vostra taxa de conversió. Utilitza la prova social i el contingut generat pels usuaris per destacar entre els teus competidors.
Atenció al client
Vivim en un món on, amb una inversió mínima, la gent és capaç de crear un negoci i vendre els seus productes o serveis, fins i tot quan centenars de persones ofereixen el mateix. En aquest món, guanyar-se als clients i la seva fidelitat té menys a veure amb el producte o el servei que s’ofereix, i més amb l’experiència que es proporciona als compradors, tant intencionadament com localment, des del moment que descobreixen la seva marca, passant per la realització de la compra, fins a l’oferta de suport i les comunicacions posteriors a la compra.
Les tendències de l’experiència del client i la seva segmentació estan evolucionant cap a un concepte global, que sovint va més enllà del producte o servei que compren. Una experiència completa i memorable inclou interaccions emocionants abans de la compra, experiències de pagament fluides i sense problemes amb una resolució ràpida dels problemes, un servei d’atenció al client 24 hores al dia, 7 dies a la setmana, que capacita els clients en lloc d’atordir-los, i un seguiment no invasiu i genuïnament curiós amb contingut útil que aplana el camí per a la venda ascendent i la venda creuada en el futur.
TikTok guanya rellevància
Per si encara no t’has adonat de la rellevància de TikTok, durant aquest any encara s’espera que continuï amb el seu creixement ràpid i sigui encara més popular del que és avui. L’aplicació s’ha baixat més de 2.000 milions de vegades i els números continuen augmentant.
Qualsevol que observi les persones de les generacions més joves entendrà aquesta estadística. TikTok ha pres per assalt la Generació Z el darrer any, amb els seus vídeos curts i sovint divertits. El 2023, veiem que aquesta tendència només continuarà. De fet, TikTok podria superar Instagram en popularitat el durant aquest any 2023.
Per a les marques, això suposa una oportunitat única per connectar amb el públic jove de manera autèntica i genuïna. Podeu mostrar el vostre costat creatiu. Tot i que algunes marques han estat agressives en adoptar TikTok, esperem que el 2023 les marques siguin més estratègiques en el seu ús de la plataforma, utilitzant-la per assolir objectius comercials específics.
TikTok per a contingut viral
Recentment, més marques estan considerant utilitzar TikTok per construir una base de fans sòlida i arribar a un públic més ampli, especialment les generacions més joves. Als usuaris de la generació Z els encanta compartir i promocionar vídeos entre els companys. Així que, quan ets popular en aquesta plataforma, és més probable que vegis un augment del trànsit cap a la pàgina oficial del teu negoci.
Estar en una pàgina “Per a tu” significa que el teu contingut ja és viral. Els teus vídeos ja estan arribant a persones que estan interessades al teu nínxol.
Colors que estan marcant tendència el 2023
El violeta ja està sent tendència aquest 2023, representant el benestar. Amb els clients trobant la seva manera zen als espais virtuals, la Lavanda digital ens convida a una era virtual freqüent en què estem posant els ulls totalment.
Amb l’auge dels mitjans socials i una barreja diversificada del físic i el digital, la Lavanda serà aviat el color Pantone de l’any en la seva màxima expressió, amb una harmonia perfecta d’alegria i calma.
Tant els professionals creatius com els usuaris gaudeixen utilitzant el Lavanda digital. Així, aquest to alegre però també tranquil·litzador, es combina amb els ara populars tons terra i grocs naturals, que produeixen un impacte que és alhora tranquil·litzador i lluminós i amable.
El metavers i la seva incertesa
A inicis del 2022 Facebook havia confinat la seva transició a “Meta” on prometien fer del seu Metavers una plataforma utilitzada per tota mena d’usuaris. Ara bé, 2023 és aquí i el metavers segueix sense ser el que va prometre. Però per què passa això? Phil Spencer Director de Xbox a la companyia Microsoft va qualificar el Metavers com “un mal videojoc” i molts mitjans ho han dictaminat com “Un videojoc en negació” i que encara falta molt per aconseguir consolidar-se com una plataforma d’interacció definitiva lligada a la realitat virtual.
Si bé la idea d’un Metavers lligat a les xarxes socials i l’ecosistema de Facebook és una proposta interessant, la realitat és que els estudis i resultats actuals apunten que és poc cridaner tant per a l’usuari casual que el veu com “un videojoc” i l’usuari dins de la indústria que el cataloga com a “un mal videojoc”.
On ens deixa això el 2023? Davant la desacceleració econòmica, es preveu una temporada d’hivern per al metavers i les NFT que refredarà el mercat. A mitjà termini, això no serà un mal esdeveniment: Permetrà als proveïdors de tecnologia i a les empreses realitzar el treball dur de construir la infraestructura i els casos d’ús que facin avançar el mercat de manera més gradual.
Contingut enfocat a SEO
Un dels pilars clau de la construcció d’una estratègia de màrqueting de continguts per al futur, és l’optimització de motors de cerca (SEO). El SEO és crucial per a una estratègia de màrqueting de continguts, ja que ajuda les persones a trobar el seu contingut en els motors de cerca, augmentant la visibilitat.
Sens dubte, la manera com ens relacionem amb les xarxes socials està canviant, aquestes plataformes han adquirit un paper molt més destacat en la manera com busquem informació. Pensa en les formes en què sols utilitzar un motor de cerca a la teva navegació diària per la web. Pots descobrir negocis locals, recomanacions de compres o fins i tot aprendre una nova habilitat.
És ben sabut que TikTok és la xarxa social preferida per la Generació Z. No obstant això, recentment s’ha publicat una estadística sorprenent que mostra que el 40% dels usuaris de la Generació Z prefereixen utilitzar TikTok i Instagram per fer cerques en lloc de Google .
Per lluitar contra això, incorporarà Google també elements de TikTok a la seva plataforma de cerca? Canviarà la manera de trobar informació a la web?
D’altra banda, Google rep milers de milions de cerques cada dia i ofereix una bona experiència de cerca. Si treballeu amb SEO, probablement ja coneixeu algunes actualitzacions: la millora de l’enfocament de les coincidències, la comprensió de la intenció de cerca i l’arribada del processament neural del llenguatge.
Ara, amb la seva hegemonia amenaçada per TikTok i Instagram, la companyia cerca formes encara més innovadores d’oferir allò que busquem, cada vegada més relacionades amb vídeos i imatges.
Interacció marca-comunitat.
La majoria de la gent utilitza les xarxes socials principalment per a la interacció social. Per tant, és important garantir la màxima participació de l’usuari creant un entorn altament interactiu. L’èxit de la seva marca no rau en el contingut que produeix, sinó en com interactua bé amb el seu públic.
La interacció farà que la majoria dels algoritmes de les xarxes socials augmentin les impressions de la seva empresa a les xarxes socials. Com més ràpid responguis a la teva audiència, millor per a la teva marca. De fet, la majoria dels usuaris volen que una marca els respongui en les 24 hores següents al contacte. Per això existeixen multitud d’eines per a poder fer una bona gestió de les teves xarxes socials, i nosaltres te’n recomanem algunes.
Transmissions en viu (Instagram, Youtube, Twitch)
La transmissió en directe s’està convertint en una forma cada cop més popular perquè les marques connectin amb el seu públic, es comercialitzin i promoguin productes i llançaments específics. Les transmissions en directe seran cada cop més demandades. Les empreses que comencin ara i estableixin una presència de vídeo en directe s’avançaran a aquesta tendència tan predictible.
Què és millor que interactuar amb la teva audiència després d’haver creat un contingut excel·lent? Però per realitzar una transmissió en directe amb èxit, has de triar la plataforma adequada, per al 2023 es preveu el creixement de TikTok Live, Instagram Live i per descomptat considera Twitch a la teva estratègia de vídeo màrqueting, ja que podria ser molt valuós.
No obstant això, el potencial del vídeo en directe per al màrqueting no s’atura aquí. També està creixent la popularitat de les compres en directe, en què les empreses poden dirigir els usuaris a comprar els seus productes durant les transmissions en directe. Aquesta tendència permet als venedors establir relacions més sòlides amb els seus clients i, alhora, permet als compradors en línia veure els seus productes en temps real.
El marketplace de NFT a xarxes socials perd rellevància.
Segons les dades publicades per Cryptoslam a principis d’aquest any, les vendes globals de NFT, que es van situar en un rècord de més de 4.620 milions de dòlars el gener del 2022, es van desplomar més de 2.990 milions de dòlars al febrer i, a més, es van reduir gairebé a la meitat a 2.440 milions de dòlars al març. La caiguda ha continuat fins ara, i l’escepticisme omple el mercat sobre si els dies de glòria dels NFT han desaparegut. Això té moltes causes no només sota la situació socioeconòmica que es troba el planeta, la guerra i fins i tot l’impacte postpandèmia.
Però què passa amb el marketplace i promoció en xarxes socials? Moltes celebritats van enfocar els seus perfils el 2021 i inicis del 2022 en la promoció i venda de col·leccions digitals que es veien apadrinades per la seva imatge. Avui en dia escassegen aquest tipus de marques i altres factors lligats a l’NFT com els jocs play to earn i persones que el seu contingut estava lligat a aquest tipus de negoci han hagut de canviar el discurs ja que aquest ja no els és rendible.
Conclusions
El panorama de les xarxes socials canvia constantment, i el 2023 segur que no serà diferent. Aquestes són només algunes de les tendències que ja estan donant forma al panorama de les xarxes socials aquest primer trimestre del 2023.
Estar al dia de les tendències i notícies relatives a la transformació digital és crucial per a l’èxit de les marques i les empreses. No sap per on començar?
Consulta’ns a través del correu electrònic, el formulari de contacte o les nostres xarxes socials i tenint en compte les tendències que estan seguint les xarxes socials, t’ajudarem a fer brillar el teu projecte.