Taula de Continguts
Què és el SEO Local?
El SEO local és una manera de treballar el posicionament web que s’aprofita de les cerques locals que fan els usuaris.
El posicionament local ha esdevingut un subconjunt complex i únic dins de la pràctica SEO i ha desenvolupat el seu propi glossari de termes.
Com us haureu adonat, el SEO local presenta un gran potencial a l’hora de fer créixer els negocis. Fins i tot més que les cerques verticals, ja que les cerques locals cada vegada tenen una major presència a la cerca web.
Unit a això, la majoria dels motors de cerca han introduït noves aplicacions per treballar el posicionament dins d’una zona. En són un exemple Google My Business o Bing Places.
Per comprovar el creixement que pateix aquest tipus de SEO, aquí teniu algunes dades interessants:
- 4 consumidors de cada 5 volen trobar establiments a prop d’on són.
- Les cerques les realitzen des de dispositius com ara mòbils i tablets. Busquen botigues, adreces, horaris d’establiment o disponibilitat d’un producte determinat.
- La meitat de les cerques que es fan des d’un dispositiu mòbil suposen una visita a l’establiment el mateix dia. El mateix passa amb el 34% que fan la consulta des d’una tauleta o un ordinador.
- El 18% de les cerques locals acaben la compra, davant del 7% de les cerques no locals.
- A més, 4 de cada 5 consumidors vol que se li personalitzi la publicitat per a la seva ciutat, codi postal o al barri.
- El 60% dels consumidors han fet servir la informació d’ubicació als anuncis.
És a dir: volem trobar coses que tinguem a prop per moltes raons i la majoria de cerques locals les fem des del mòbil. A més, les cerques locals tenen més probabilitat d’acabar en compra i per tant, li hem de donar molta importància al posicionament SEO local.

Quins son els 10 passos per optimitzar la nostra web per a SEO Local?
N.A.P
Pot ser que el NAP sigui el component més crític de les vostres dades i contribueix a com posicioneu en local.
El NAP és l’acrònim de Name Adress Phone, o el que és el mateix: Nom, adreça i telèfon. Vaja, les dades de contacte de la nostra empresa.
El NAP és molt important dins del SEO local perquè Google detecta així la consistència de les dades de la teva empresa als diferents llocs on s’ha donat d’alta. Per això és molt important que sempre ho posis de la mateixa manera i en cas que pateixi una modificació, ho actualitzis a tots els llocs on ho tens donat d’alta perquè la teva informació sigui consistent.
Diguem que el NAP és la petjada digital de la nostra empresa a Internet, en termes de posicionament local.
Si sempre donem d’alta a la nostra empresa amb el mateix NAP, en el mateix ordre i tot igual, estem donant consistència al nostre posicionament SEO local.
Alguns aspectes a tenir en compte en treballar el NAP:
- L’adreça exacta la determina Google My Business
- Hem d’escriure l’adreça exacta a tots els canals: xarxes socials, directoris, pàgina web, ressenyes,…
- El NAP ha d’aparèixer a tota la web, per exemple, al peu de pàgina.
- També hem de mirar de cuidar-lo en treballar el SEO local Off page.
Landing Pages Locals
Tant si la vostra empresa només té una ubicació com si en té diverses, la millor opció és comptar amb pàgines amb la ubicació (una landing page per a cada ubicació).
A cada pàgina de cada establiment s’hi hauria d’incorporar totes les dades relacionades amb aquesta ubicació.
Un dels aspectes que cal tenir en compte a l’hora de treballar el nostre posicionament local és el tipus de paraules clau que existeixen. Les paraules clau informacionals, transaccionals, de navegació o comercials.
Normalment ens deixem portar pel volum de cerques i solem treballar paraules clau genèriques. Però després d’un temps ens preguntem per què després de tant esforç no aconseguim posicionar la web.
Això vol dir que si hem de triar entre la paraula clau: posicionament web i posicionament web Manresa i volem treballar el nostre posicionament local, ens decantarem per la segona perquè inclou la ubicació i, per tant, és més transaccional, ajudant-nos a assolir els nostres objectius de negoci.
Per tant, encara que en un primer moment sembli que posicionament web Manresa o posicionament web a Manresa no són paraules clau molt atractives, és una recerca que hem d’abordar per millorar el nostre posicionament local, i que ens serveixi per captar més clients.
Meta title Local
La diferència de treballar els meta títols en posicionament local i en verticals de cerca és que el SEO local està més orientat a la venda.
L’Estudi que va fer Google el 2014 ens deia que gran part de les persones que feien una cerca local visitaven l’establiment el mateix dia. Això ens pot donar pistes sobre com treballar el meta title.
Els meta titles per a posicionament local han d’incloure el nom de negoci, el tipus de negoci i la localització.
En cas que es tracti d’un negoci amb múltiples ubicacions, fem títols diferents per a cada landing local.
Fins i tot, en determinats serveis ens pot ajudar també en el SEO Local posar el número de telèfon de l’establiment al meta títol.
Meta descripcions a SEO Local
Podríem definir les meta descripcions com una frase d’una extensió aproximada a la d’un tweet amb què es busca captar l’atenció de l’usuari perquè hi faci clic i visiti la nostra pàgina web.
A més, també ens ajuden a millorar el nostre posicionament perquè hi inclourem les paraules clau.
En el cas de les meta descripcions al posicionament local, més que millorar el CTR, hem de prendre-les com una forma de millorar la nostra usabilitat.
A l’estudi de Google a què ens estem referint en aquest post, es posa de manifest que els usuaris busquen que els anuncis locals facin servir informació relacionada amb la ubicació.
Si això ho extrempolem a les cerques locals orgàniques, pot funcionar d’una manera similar: Una persona que busqui un negoci local no vol ficar-se en una web, no és aquesta la seva intenció de cerca.
Una persona de la nostra ciutat que està buscant el nostre servei pot visitar les nostres instal·lacions o bé pot ser que ens vulgui trucar per telèfon per preguntar-nos sobre el nostre producte o servei.
Per tant, és interessant que destaquem dins de la meta descripció el número de telèfon facilitant que es posin en contacte amb nosaltres.
De la mateixa manera, també és interessant destacar en la meta descripció alguna de les característiques de la nostra proposta de valor: preu, rapidesa, qualitat o tipus de serveis.
Pàgina de Contacte
A la pàgina de contacte de la nostra pàgina web hi ha de figurar el llistat amb la informació bàsica com el carrer, l’adreça, la ciutat, el codi postal, el telèfon…) i també fer un marcat de dades schema per a negocis locals.
Etiquetatge de dades estructurades
L’etiquetatge de dades estructurades és un codi font que ajuda als cercadors a conèixer de què tracta la teva pàgina web. Això ajuda a etiquetar els aspectes més rellevants del teu negoci.
Fer aquest etiquetatge es pot fer de diverses maneres, però les més comunes són a través de l’assistent de marcatge de dades estructurat de Google, a través de plugins SEO.
Elecció de paraules clau pel posicionament local
Tant en posicionament local com al SEO en general, cada pàgina que treballem ha de tenir un únic objectiu.
Només un.
Cada intenció de cerca té associada una pàgina de cerca de Google diferent i si volem posicionar hem de fer focus en allò que volem aconseguir.
De manera molt resumida podem identificar intencions de cerca i per a cadascuna d’elles relacionar-hi un resultat a la pàgina de resultats de Google.
Com hem dit, les cerques locals es caracteritzen perquè al full de resultats:
- Apareixerà un carrusel amb directoris d’empreses locals
- Apareix el local pack: mapa + fitxa de Google Business profile.
Per triar les paraules clau que utilitzarem al nostre SEO Local podem fer servir un milió d’eines SEO diferents i amb elles poder fer poder trobar les paraules clau més adequades per al teu projecte de posicionament local.
Per poder optimitzar les landings locals, a més d’abordar les paraules clau locals, cal fer també un etiquetatge de dades estructurades com hem comentat en el punt anterior.
Geolocalitza les imatges
Un altre dels aspectes que entren en joc a l’hora de millorar el posicionament local és la geolocalització de les imatges.
La regla general per al posicionament local és la consistència, per això hem d’indicar-li quina és la nostra ubicació. Geolocalitza les teves publicacions a les xarxes socials, els teus vídeos a Youtube…tot el que tinguis opció de geolocalitzar, fes-ho.
Incloent, i molt especialment, les imatges de la nostra web. Per exemple, utilitzant l’eina GeoImgr pots geolocalitzar fàcilment les teves imatges amb la ubicació de la nostra oficina, restaurant, taller mecànic, etc…i així seguirem donant senyals que millorin el nostre posicionament local.
Proximitat
Encara que la proximitat no és una de les coses que puguem influir a l’hora de millorar el SEO local, és important saber que és un factor que repercuteix en la manera que es mostren els resultats als usuaris de cerques locals.
La proximitat funciona de la mateixa manera que els codis postals.
Si un usuari cerca un negoci dins d’un codi postal específic, els resultats que apareixeran primer són els que més a prop estan del centre d’aquest codi postal.
Tot i que les cerques per codi postal no és una cosa que tinguem molt a l’ús…però hem de tenir en compte que Google si que ens localitza i per tant, totes les cerques les estem fent en un codi postal concret.
Això vol dir que si busques alguna cosa que estigui a prop teu, et mostrarà primer el que més a prop estigui.
Sabent així que és un factor que afecta a les SERPs, podem establir accions que ens ajudin a enviar senyals sobre la ubicació del nostre negoci.
Inclou la teva empresa a directoris locals
Al SEO local també es fa Linkbuilding, i incloure la teva empresa en directoris locals és la forma més bàsica de fer-ho.
Tot i ser fàcil, hem de prestar atenció als aspectes següents a l’hora d’incloure la nostra empresa en aquests llistats:
- Nom del Negoci: no afegeixis paraules clau o localitzacions (poden considerar-les spam). Ha de ser igual que el nom del teu negoci i el mateix que fas servir a la teva pàgina web.
- Adreça: la direcció és part de la “paraula” que els cercadors usen per identificar el teu negoci. Assegura’t que apareix a Google Maps i si no apareix… ja tens una cosa més a corregir.
- Número de Telèfon: l’ideal és que el número de telèfon principal sigui un telèfon local (ja saps, si ets a Badajoz ha de començar per 924…). El motiu és que els cercadors el fan servir per creuar referències i fer servir un número de telèfon que no sigui local o que ell número de telèfon es canviï sovint pot generar confusió.
- Web: En cas de ser negocis amb una única ubicació, la web pot ser simplement la Home. En cas que sigui un negoci amb diversos establiments a diferents ubicacions, l’ideal és separar les pàgines que representen cada ubicació. Assegureu-vos que la pàgina on enllaçis la teva web compta amb l’adreça i el telèfon de la mateixa manera i, sobretot, en la mesura del possible codifica amb el marcatge de dades Schema la informació.
- Descripció: descriu el teu negoci i promou el teu missatge o proposta de valor. La descripció ha de ser única per a cada lloc.
- Categories: Triar bé la categoria del teu negoci és clau per als cercadors, ja que determina quin tipus de cerques són més rellevants per al teu negoci.
Com a mínim t’has d’assegurar de tenir donada d’alta la teva empresa en els directoris locals típics com:
- Yelp
- Pàgines grogues
- Bing
- Hotfrog
- QdQ
També és cert que com més fàcil sigui aconseguir un enllaç en un d’aquests directoris, més fàcilment pot replicar la teva estratègia de linkbuilding local la teva competència. De la mateixa manera, ens podem servir d’eines SEO per conèixer els enllaços de la competència i fer-nos una idea d’on podem ubicar els nostres enllaços.
Conclusions sobre el SEO local
Internet té moltes virtuts, pot igualar un petit negoci amb un molt més gran. Tot i això, són els grans els que solen beneficiar-se dels rèdits d’internet.
El motiu és senzill: tenen més recursos per poder comptar amb un departament de màrqueting en línia o contractar professionals amb què treballar el seu posicionament web.
Si és el teu cas, treballar el posicionament local ha de ser una de les prioritats.
Els petits negocis, els negocis locals, els negocis sostenibles són els negocis que amb més interès han de donar prioritat al SEO local.
A més, pensa que és més fàcil vendre a algú que tens a prop que a una persona que és a 500 quilòmetres i per vendre a aquestes persones properes a tu has de treballar el teu SEO local.
Si, tot i la guia, necessites que et donem un cop de ma per poder gestionar el teu posicionament local, contacta amb Sirius Comunicació i estarem encantats de poder-te donar un cop de mà en aquest àmbit.