La primera pregunta seria: Per què fa falta tenir perfil a LinkedIn? I la millor manera de respondre-ho és amb xifres.
A LinkedIn hi ha més de 830 milions de persones que utilitzen aquest servei per estar connectades i informades, fer créixer la seva carrera professional i treballar de manera més intel·ligent. Totes aquestes persones juntes formen la major comunitat global de professionals empresarials. Aquestes persones són les encarregades de prendre decisions, persones influents i els líders d’avui i de demà: justament les persones a què et vols dirigir.
La teoria dels 6 graus de coneixença
Aquesta teoria intenta provar que qualsevol persona a la Terra pot estar connectat amb qualsevol altra a través d’una cadena de coneguts, que no té més de cinc intermediaris. Si fem cas d’aquesta teoria podem assumir que si tenim de mitjana uns 250 contactes, el segon grau ja ens connectaria amb 62.500 persones, i el tercer grau amb 4.705.300 persones.
Tenint en compte el número i perfil de les persones que utilitzen LinkedIn, i per la facilitat que ens ofereix el fet de poder contactar amb elles de manera fàcil ens permet dur a terme les següents tasques:
- Buscar i captar nous clients.
- Seguir i mantenir el contacte amb els clients actuals i potencials.
- Donar una imatge d’empresa i persona adaptada als nous entorns empresarials
Un cop convençuts de la necessitat de tenir un perfil a LinkedIn, marcarem quins són els 10 passos que faran que el nostre perfil sigui molt més atractiu i funcional.
Taula de Continguts
- 1 Els 10 passos per millorar del teu perfil de LinkedIn
- 1.1 Dades Personals a LinkedIn
- 1.2 Foto de Perfil i Portada de LinkedIn
- 1.3 Titular del Perfil de LinkedIn
- 1.4 Text de “acerca de”
- 1.5 Contingut multimèdia
- 1.6 Experiència Professional
- 1.7 Interessos i fites
- 1.8 Escriu comentaris i fes relacions
- 1.9 La teva Activitat
- 1.10 Activitats en Organitzacions o Voluntariats
- 2 Conclusions
Els 10 passos per millorar del teu perfil de LinkedIn
Dades Personals a LinkedIn
Com també passa amb la majoria de xarxes socials professionals, el to que hi utilitzarem serà un to seriós i neutre. Per això, les dades personals han de ser reals i evitar alies, emojis o negretes.
És millor posar el nom i cognoms complets per així poder-te fer visible per aquelles empreses que busquin un perfil com el teu.
També passa el mateix amb les teves dades de contacte. Tot i que hi hagi la possibilitat de contactar directament a través de LinkedIn, posar el teu correu electrònic professional o la teva pàgina web ens servirà per facilitar les relacions amb altres usuaris.
Foto de Perfil i Portada de LinkedIn
La foto de perfil és la teva primera presentació amb els usuaris que busquin el teu perfil personal o la teva pàgina d’empresa.
Així que no serveix de res tenir una excel·lent pàgina de perfil, si no tens una foto amb la qual et relacionin a primera vista.
Per millorar el teu perfil, fa servir una foto de caràcter professional: a l’oficina o el lloc de treball, i si és possible amb un fons blanc.
D’aquesta manera podràs atreure els usuaris que vegin que tens un perfil cuidat i endreçat des de primera moment. Si tens una pàgina d’empresa, en aquest cas utilitzar el logotip seria la solució.
En canvi, a la foto de portada és on pots deixar volar la creativitat i crear un bàner a mida, amb les teves xarxes socials, una foto d’un esdeveniment, etc…
Titular del Perfil de LinkedIn
Amb la gran quantitat d’usuaris que hi ha a LinkedIn és fàcil que tenint un nom comú amb altres persones les empreses o els professionals no aconsegueixin trobar-te fàcilment.
Que tinguis el teu perfil actualitzat amb paraules clau sobre el teu negoci t’ajudarà a posicionar el teu perfil i, per tant, serà més fàcil que les empreses et trobin.
Per poder-te distingir d’altres persones que tinguin el mateix nom que el teu, t’has d’afegir un títol al teu perfil, sigui la teva especialitat o la professió de manera resumida.
Text de “acerca de”
Ara que ja hem fet que els usuaris et trobin, segurament voldran saber alguna cosa més de tu. Voldran saber si el que han vist fins ara és una façana o si hi ha alguna cosa més a saber.
Per això, a LinkedIn hi ha un apartat de “sobre mi” on podràs explicar tot el que els usuaris que arribin al teu perfil, vols que sàpiguen.
Per exemple, una petita biografia, què has estudiat, quin és el teu actual lloc de treball o la teva especialitat. Et recomanem que ho facis de forma atractiva per al lector, evitant que marxi sense haver llegit tot el contingut. Paràgrafs curts, enumera algunes habilitats o fets destacats i el teu objectiu professional.
Contingut multimèdia
No hem d’oblidar que estem digital i que, per tant, els elements multimèdia estan a l’ordre del dia. LinkedIn permet afegir aquests elements al perfil personal així que podràs “decorar” aquesta secció com més t’agradi.
Afegir algun vídeo, una foto o algun disseny pot complementar la teva informació. Pensa que aquesta secció ha de complementar la informació que tens al teu perfil.
Experiència Professional
Estem acostumats a enviar i actualitzar el document de currículum, i posar-ho com a arxiu adjunt, però, per què no afegir tota la informació de la teva experiència professional en la mateixa eina?
A LinkedIn pots registrar la teva vida laboral, els anys que has estat en cada empresa, la ubicació i el teu rol. I fins i tot, si l’empresa té pàgina a LinkedIn, també relacionar-la i així enriquir més l’ecosistema digital i la xarxa de LinkedIn.
Si afegeixes tota la teva experiència laboral permetrà a les empreses poder-te conèixer millor i demanar en cas necessari recomanacions o feedback.
Interessos i fites
Qualsevol element que permeti als usuaris conèixer més de tu, és benvingut a LinkedIn, que tindrà en compte el teu perfil actiu i et posicionarà millor en les cerques.
Personalitza la secció de les fites, on pots afegir diferents aptituds o habilitat que hagis aconseguit en la teva carrera professional i que altres usuaris ho validin.
En definitiva, els teus interessos monstres el que segueixes de LinkedIn per poder estar actualitzat amb les novetats d’aquella empresa, persona o companyia.
Escriu comentaris i fes relacions
Tenir una carta de recomanació quan vas a una entrevista de feina sempre és un plus per a l’empresa per la qual vols treballar.
A LinkedIn pots escriure i rebre recomanacions d’altres usuaris sobre la teva experiència laboral que hàgiu compartit, sol·licitar-les o que les escriguin ells mateixos.
En el gran ecosistema i xarxa social que LinkedIn ha preparat per a cada usuari, les recomanacions són una part genial per connectar entre ells. Quan t’escriguin alguna recomanació, o n’escriguis tu alguna, no només apareixerà el que dius tu de l’usuari, sinó que també apareixerà el perfil de la persona que ho ha escrit, a què es dedica i quina relació tenia amb tu.
En l’època de la Digitalització i com a bona xarxa social professional, tot està interconnectat a LinkedIn.
La teva Activitat
En aquest apartat, els usuaris que visitin el teu perfil poden veure de forma resumida tota la teva activitat a LinkedIn: comentaris, reaccions, recomanacions, articles, etc…
Cal que tinguis en compte tot el que facis a LinkedIn perquè després qualsevol usuari pot veure-ho.
Aquesta secció és pública, i tant per bé, com per mal, tracta de generar una bona impressió i tenir contingut atractiu per als propers visitats.
Activitats en Organitzacions o Voluntariats
Aquest apartat és el gran oblidat a LinkedIn, però cada vegada més les empreses es fixen també en aquests aspectes del perfil d’una persona. Saber si està involucrada en alguna ONG o que has participat en alguna organització sense ànim de lucre serveis per complementar el teu perfil.
Conclusions
Una vegada referenciats tots els apartats que et serviran per millorar el teu perfil de LinkedIn només ens queda recomanar-te que no perdis ni un moment i posis en pràctica els nostres consells. D’aquesta manera generaràs més visites i facilitaràs a les empreses i altres usuaris que et trobin en aquesta xarxa social.
De tota manera, si necessites que t’ajudem a optimitzar el teu perfil professional de LinkedIn, creem la teva pàgina d’empresa en aquesta xarxa social, o recollim els contactes que es realitzen en aquesta xarxa social per posteriorment treballar les vendes, no dubteu en posar-vos en contacte amb Sirius Comunicació i us ajudarem a millorar el vostre posicionament a LinkedIn.