Analítica Digital: Les millors alternatives a Google Analytics

Estrella Sirius Comunicació

Coneix un seguit d'eines complementàries o alternatives a Google Analytics que et permetran treure tot el suc a l'analítica digital.

Segurament com el 99% de persones, quan penses en analítica digital, immediatament penses en Google Analytics. Sincerament, el primer pas que fem la majoria en arrancar un projecte és deixar ben configurat Analytics, i sembla que fent això ja ens podem despreocupar de les mètriques.

Tot i això, a mesura que vas profunditzant en el món de l’analítica digital, vas descobrint que, tot i que no ho sembli, hi ha vida més enllà de Google Analytics. És més, són moltes les eines que existeixen actualment i que complementen l’eina de Google. Saber combinar aquestes eines és clau per una bona estratègia d’anàlisi digital que ens permeti entendre què passa al nostre lloc web i de quina manera actuen els nostres usuaris.

Les coses com siguin, Analytics és una eina increïblement potent que et permet mesurar multitud de mètriques. I això la converteix en una eina imprescindible per a l’analítica digital. Malgrat això, sempre és útil disposar d’altres eines que complementin les dades que ens aporta Analytics.

En aquest post volem fer un recull de les millors eines alternatives a Google Analytics per a l’analítica digital. Repassarem també les seves funcionalitats perquè puguis decidir quina d’elles encaixa més amb la teva estratègia d’anàlisi de dades.

Matomo

Matomo és una eina de codi obert i de descàrrega gratuïta. El principal avantatge sobre Google Analytics i que li fa guanyar cada cop més popularitat, és que totes les dades s’emmagatzemen en el propi servidor i no a Google. Això es tradueix en el fet que l’usuari te tot el control de la informació.

Pel que fa a les funcionalitats, les dues eines són molt semblans. Matomo compte amb bastants pluguins i extensions que els usuaris han anat incorporant al projecte i tot i que no apareguin en la instal·lació bàsica, sí que es poden instal·lar posteriorment.

Això si, la seva principal desavantatge és troba en la seva configuració. Aquesta és bastant complexa i també ho és el seu menú de navegació i això fa que la seva utilització no sigui del tot senzilla.

OWA (Open Web Analytics)

Open Web Analytics és una altra de les alternatives de codi obert que existeixen. Sense límit pel que fa al registre de dades ni a la quantitat de webs que s’analitzen. El seu disseny és molt semblant al de Google Analytics, així com les seves funcions. Un dels seus punts forts és la funció de generar mapes de calor, el que et permet obtenir informació sobre el comportament dels usuaris davant d’un disseny web, gràcies al moviment del cursor i els seus clics.

Open Web Analytics també pot utilitzar-se en eCommerce, ja que permet establir objectius i controlar KPI’s com també la taxa de conversió.

Pel que fa als punts dèbils, hem de destacar el seu baix rendiment i les seves poc freqüents actualitzacions.

Adobe Analytics

Probablement, Adobe Analytics és l’eina més completa de totes, perquè no es limita a l’anàlisi web, sinó que permet també el seguiment de les xarxes socials i la possibilitat de personalitzar i realitzar proves de gestió de campanyes, abans del seu llançament.

Adobe Analytics destaca por la facilidad de uso, a través de un panel de control nada complejo. El usuario puede detectar problemas en tiempo real. Eso sí, ninguna de sus tres versiones es gratuita y las tarifas no son públicas, es necesario solicitar ese dato al proveedor.

Clicky

Per últim, Clicky és una altra eina gratuïta en la seva versió bàsica, que compta amb les funcionalitats d’anàlisi i de seguiment, però amb un límit de pàgines al dia.

Aquesta eina posa a disposició dels usuaris l’anàlisi de dades en temps real, amb un panell de control fàcil d’utilitzar i personalitzable.

En cas de necessitar més opcions, la seva versió de pagament inclou funcions com el A/B testing, o el mapa de calor dels usuaris.

Pel que fa a l’exportació de les dades, també és necessari pagar una subscripció mensual.

Conclusió

En definitiva, sempre és interessant poder disposar d’alteratives a certs productes per poder complementar-los entre si. En el tema de l’analítica digital hi ha multitud d’eines actualment al mercat que poden cobrir les nostres necessitats. Cada dia apareixen més eines, cadascuna centrada en algun aspecte de l’analítica digital (web, xarxes socials, email màrqueting).

Tot i això, és molt important partir d’una bona selecció de KPI’s per posteriorment poder escollir aquella eina que més s’ajusta a la nostra estratègia.

Esperem que amb aquesta llista d’alternatives tingueu per triar i remenar, però si necessiteu assessorament o consell sobre quina d’elles és més adient per al vostre negoci, poseu-vos en contacte amb nosaltres i us ajudarem, també, en treure tot el suc de l’analítica digital.

Comparteix aquest article

Subscriu-te al
nostre Cosmos

Estalvia memòria i rep directament els articles al teu correu.

Descobreix possibles oportunitats a través d'una auditoria gratuïta.

Millora la presència digital avui mateix!