Vols tenir un perfil que destaqui per sobre de la resta? Si vols que els teus seguidors quedin encantats només veure els elements visuals del teu compte, has de conèixer la importància de fer una auditoria al teu perfil d’Instagram.
En màrqueting digital les auditories serveixen per analitzar i investigar que el negoci funciona correctament. Instagram no n’és l’excepció, recorda que aquesta plataforma és una de les principals maneres de posicionar el teu negoci o marca. I com saps que les accions que estàs realitzant amb totes les eines estan funcionant en la teva estratègia?
Una auditoria al teu perfil d’Instagram serà la teva millor eina d’anàlisi, perquè així determinaràs què estàs fent bé i què estàs fent malament. Així descobriràs les oportunitats que envolten el teu compte, aplicaràs millores i el teu perfil sempre portarà la davantera.
Taula de Continguts
Què s’analitza en una auditoria del perfil d’Instagram?
Elements visuals
Què és el primer que et fixes quan entres a un perfil a Instagram? Segurament la reva resposta és algo semblant a: La qualitat dels elements visuals que componen el compte d’aquesta marca o negoci. Bingo! La primera impressió COMPTE! Com quedi reflectit el branding i cada detall a dins, transmetrà una imatge positiva o negativa a l’usuari depenent de l’eficiència. Això serà el primer que avaluarà l’auditor per determinar en quina mesura està ben tractada la identitat de la teva marca i si transmet el que és vol transmetre correctament a la teva audiència.
Nom d’usuari i perfil
L’auditor analitzarà si el nom d’usuari que utilitzes es relaciona correctament amb el teu negoci i si és fàcil de recordar per l’audiència. D’altra banda, també s’avalua el nom de perfil que facis servir pel teu compte, perquè aquesta també és igual d’important que l’anterior.
Imatge de perfil
La imatge de perfil, és la primera connexió que té l’usuari amb el teu negoci o marca. L’auditor avaluarà cada detall del logo o la fotografia per poder assegurar que és identificable. Si és un logo verifica que es veu correctament i si és una fotografia utilitza alguna cosa que transmeti confiança, empatia , transparència o algun valor que estigui alineat amb la teva estratègia.
És correcta la teva biografia?
Aprofita aquests 150 caràcters per ser precís en allò que necessiten els seguidors saber del teu perfil. El primer: Qui ets? Què trobareu al vostre compte? L’auditor examinarà si el text funciona, si tens enllaços a la teva web i si fas servir emojis per fer-ho més fresc.
Botons de crida a l’acció
Aquest punt és molt rellevant, perquè amb això l’auditor se n’adona si facilites la connexió entre els usuaris i la teva marca. Així que para atenció al diagnòstic de l’auditor en aquesta part. La funcionalitat bàsica de les xarxes socials és poder aportar públic als teus canals propis. Així que treballar bé aquest aspecte és bàsic per tenir bons percentatges de conversió.
Publicacions i contingut
Aquesta part importa molt en una auditoria al vostre perfil d’Instagram. Aquí es coneixerà si publiques freqüentment, si el contingut que ofereixes és de valor i si la resposta dels usuaris és positiva davant d’això. L’estratègia de continguts és bàsica per als missatges que publiquis a les xarxes socials.
Ús correcte de hashtags
S’han de revisar els hashtags que utilitzis en aquesta estratègia i la seva implementació i de la importància que té a les publicacions i l’engagement del teu contingut. L’auditor serà curós, has d’aprendre a utilitzar els correctes i no abusar-ne.
Seguidors i interacció
La comunitat d’Instagram ho és tot i en l’auditoria s’analitzarà si els seguidors són reals, si són nous o fidelitzats, si s’han generat conversions i si hi ha una participació activa de les dues parts.
Estratègia i objectius
En aquest punt l’auditor analitzarà què és el que vols aconseguir i què fas per complir-lo, per exemple quin és el teu objectiu: més visibilitat, més likes, portar trànsit a un lloc web, crear una comunitat, etc.
Copywriter
Els textos són tan importants com la qualitat de les imatges o vídeos, així que tots els teus copys també passaran per un procés de supervisió. Han d’anar de bracet de la teva imatge de marca, ja que com les fotos, els logos i els colors, tot ajuda a fer reconèixer la teva marca.
Mesurament de KPIs
Tot al teu Instagram ha de ser mesurat per saber si les estratègies estan funcionant i així poder aprendre a optimitzar i adaptar el teu compte a les necessitats de l’audiència. Les impressions, l’abast, el percentatge d’interaccions i altres mètriques són rellevants de tenir-les ben analitzades. Si vols, pots revisar el nostre article sobre com escollir els teus KPI’s més imporants.
Importància d’una auditoria a Instagram
Ser objectiu, analista i estrateg en definitiva és el camí cap a l’èxit i en examinar el perfil del vostre compte us permetrà definir cadascun d’aquests factors per arribar a la meta.
Investigar què funciona i què et posa en desavantatge davant del mercat amb un diagnòstic final, serà la teva millor opció per prendre mesures i per identificar les oportunitats que realment puguin impulsar el teu compte.
Aquests són els passos que has de tenir en compte per poder realitzar una bona auditoria del teu perfil d’Instagram i si els segueixes pas a pas i ets prou crític amb tu mateix, pots arribar a treure’n molt bones conclusions. Si en el teu cas prefereixes que t’ajudem a tenir una visió més crítica i vols que t’analitzem i et fem una auditoria del teu perfil d’Instagram, no t’ho pensis més i contacta amb Sirius Comunicació que estarem encantats de fer brillar el teu projecte.