Taula de Continguts
Què és una auditoria de xarxes socials?
Una auditoria de xarxes socials d’una marca consisteix en revisar quins continguts funcionen i quins no, i que es pot millorar pel que fa a la seva utilització. És una eina important, ja que ens permet saber els punts forts i els punts dèbils del nostre contingut.
Si ho descrivim amb més detall, una autoria és una anàlisi de les dades de tots els perfils socials, la conversa que genera la teva marca i els seus competidors. Aquesta revisió ajuda a planificar, ajustar i millorar l’estratègia en social media marketing de la marca, així com conèixer millor tant als seguidors, com als clients.
Per què cal fer una auditoria a les xarxes socials?
La clau per millorar l’estratègia de social media marketing és conèixer en quina plataforma estàs tenint bons resultats, i en quina no. I una auditoria de xarxes socials et pot ajudar a fer el següent:
- Desenvolupar o ajusta una estratègia social que vagi alineada amb objectius i metes comercials específiques i viables.
- Descobrir les tendències que pots utilitzar per crear o modificar campanyes de xarxes socials
- Rebre informació valuosa sobre el sentiment dels clients i la percepció de la teva marca.
- Proporcionar als gerents o al teu equip una visió de què funciona i què no perquè puguis administrar i justificar la despesa en xarxes socials.
- Identificar quines són les àrees d’oportunitat per poder arribar a més persones.
- Descobrir quins factors són la causa dels resultats dolents i les baixes taxes de conversió de les xarxes socials.
Com fer una auditoria de xarxes socials?
La part més important del procés de realitzar una auditoria de xarxes socials és la planificació prèvia dels passos que s’han de dur a terme.
A continuació teniu un llistat dels passos que com a mínim s’han de seguir per poder mesurar el funcionament de les teves xarxes socials de manera senzilla i exitosa.
Revisa els permisos i contrasenyes de totes les teves xarxes socials
Si no recordes l’últim cop que vas revisar els permisos i les contrasenyes de Facebook, Twitter o Instagram, no perdis més temps! Deixa l’article pendent i fes-ho ara mateix.
Només les persones que necessiten els permisos són els que els han de tenir. De la mateixa manera, revisa les aplicacions que també tenen accés als teus perfils socials i elimina aquelles que ja no fas servir i que estan desactualitzades. Inicia sessió a totes les xarxes socials i assegura’t que tens els permisos i l’accés de les aplicacions al dia. Ja que hi ets, també actualitza o canvia les contrasenyes per evitar possibles fugues de seguretat.
Revisa la marca, el llenguatge i el posicionament
Si tampoc recordes quan vas modificar la portada de Facebook, la capçalera de Twitter o el banner de LinkedIn, és el moment d’actualitzar-lo. Segur que amb aquest temps hi ha algun canvi de disseny, d’eslògan o simplement d’objectius de la marca prou significatiu com per modificar aquests elements tant visibles.
Quan revisis els teus perfils, posa’t en la pell del teu client i pensa què els hi estàs transmetent. Quina és la teva història? Pot ser que el posicionament de la marca hagi canviat? L’auditoria t’ha de fer reflexionar sobre aquestes qüestions i fer-te actualitzar aquelles que creguis convenients.
Però recorda que canviar per canviar tampoc vol dir millorar. Has d’assegurar que les noves opcions siguin reflectint la teva personalitat i els valors de la teva marca.
Actualitza la biografia i descripcions
La teva biografia a les xarxes socials ha de fer que els visitants del teu perfil tinguin una visió ràpida de qui ets i què fas. És el lloc ideal per incloure un hashtag sobre la marca o alguna campanya que estiguis realitzant.
Quan escriguis la biografia a Twitter o Instagram, recorda que s’ha de ser directe, curta i divertida. Aquests són canals per poder utilitzar emojis, etc…Si es tracta de Facebook o sobretot LinkedIn, a part de disposar de més espai per poder entrar en detall, aquestes xarxes socials i particularment les pàgines d’empreses solen tenir un to més professional.
Com a últim detall per revisar, recorda de comprovar que l’URL que enllaça el teu perfil sigui correcte i estigui vigent. Si has fet servir aquest espai per alguna campanya temporal, recorda de tornar a actualitzar l’adreça correcte per evitar pèrdues de leads.
Comprova on et trobes
Per molt temptador que sigui, no fa falta estar a totes les plataformes de xarxes socials. Pensa que la teva estratègia de xarxes segurament es veurà afectada si disperses molt els missatges.
Tot i això, si una plataforma et pot semblar interessant per al futur de la teva estratègia de màrqueting, no estaria de menys que et registressis i reclamessis el teu compte d’empresa. Així en un futur, quan tinguis el temps o el pressupost per incorporar aquesta xarxa social a la teva estratègia, ja comptaràs amb el nom correcte per poder mantenir l’essència de la marca. Això pot ser molt important si el nom del teu negoci és una paraula o una combinació de paraules comunes.
Estudia la teva audiència
Estudiar i revisar les dades de la teva audiència pot fer sortir a la llum certes oportunitats per a l’estratègia de màrqueting en xarxes socials. En particular, pot descobrir microcomunitats basades en valors o interessos compartits. Aquests grups de nínxols són llocs perfectes per poder conèixer com interactua la teva audiència i quins dilemes tenen que la marca pugui resoldre.
Una altra revelació que pot fer visible un estudi de l’audiència de les xarxes socials, són els punts en comú dels influencers o persones famoses que segueixen els teus seguidors. Així a part de poder contrastar quins són els seus gustos o preferències també pots contactar amb els influencers i proposar una col·laboració conjunta.
Estableix informes de la competència
En l’auditoria de xarxes socials hauries d’identificar entre 3 i 5 competidors per poder fer-los un seguiment a les xarxes socials. Estigues al dia sobre el tipus de contingut que comparteixen, la freqüència, l’engagement que tenen dels seus seguidors, etc…
D’aquesta manera sempre tindràs unes dades en què comparar-te i buscar punts de millorar per a les teves xarxes socials.
Estableix informes periòdics
Com a últim punt de l’auditoria, has de marcar un calendari per informar sobre el rendiment dels teus canals. Depenent de la maduresa dels teus canals, els informes hauran de ser setmanals, mensuals o trimestrals. Amb aquests informes podràs consensuar canvis en l’estratègia per revertir tendències negatives, o potenciar les positives sense que sigui massa tard.
Algunes de les mètriques que pots utilitzar en aquests informes són:Las métricas ideales para el seguimiento son
- Nous seguidors
- Freqüència de publicació
- Impressions
- Comentaris, Like’s, o Compartir
- Engagement
Consells i conclusions
En realitzar l’auditoria de xarxes socials, és important tenir en compte les particularitats de cada plataforma per poder extreure la informació més útil. Segurament les mètriques que recollim de cada plataforma (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, Pinterest, etc…) són diferents, ja que l’ús que en fem també és diferent. I així s’haurà de reflectir en l’auditoria. Si el que t’interessa bàsicament és Instagram, pots consultar l’article on repassem els 10 passos per fer una auditoria d’instragram.
A vegades ens limitem a extreure números i números, però el més rellevant és saber quins són els KPI’s que ens ajudaran a millorar la nostra estratègia i, per tant, augmentar el volum de negoci. Així doncs, si creus en la importància de les auditories de xarxes socials, i necessites consell per identificar aquests punts clau, contacta amb Sirius Comunicació i t’ajudarem a construir el teu pla d’analítica de xarxes socials.