Si et trobes llegint aquest article és perquè estàs començant a crear les teves primeres campanyes de publicitat a Facebook o Instagram i et van parlar del píxel de Facebook.
També, un dels motius que et pot haver arribat fins aquí és perquè fa temps que fas publicitat, però de moment no has aconseguit els resultats esperats.
Sigui com sigui, anar a les palpentes molt poques vegades funciona a la vida, i també passa el mateix en el màrqueting digital.
Per això avui et vull parlar del píxel de Facebook (l’estimat i temut a l’hora) perquè aprenguis tot el necessari per començar a esprémer al màxim les teves campanyes de Facebook o Instagram.
Taula de Continguts
Què és el Píxel de Facebook?
El Píxel de Facebook és simplement un codi que inserim a la nostra pàgina web i que és totalment invisible de cara a l’usuari.
I per què ho inserim? Doncs perquè ens aporta informació molt valuosa d’aquelles persones que visiten la nostra pàgina web, vinguin d’on vinguin.
El Píxel de Facebook no deixa de ser una eina d’anàlisi o, dit altrament, és una mena d’espia que et permetrà acumular informació sobre el comportament dels usuaris per després crear audiències segmentades, optimitzar les nostres campanyes de Facebook Ads o dirigir-te al públic adequat.
El que té de bo és que no molesta gens l’usuari ni perjudica l’experiència a l’hora de navegar per la pàgina web, cosa molt important a l’hora de recopilar informació sobre les accions que fan els clients a la nostra pàgina web.
A més, és una eina imprescindible a l’hora de voler crear les nostres campanyes publicitàries a Facebook i Instagram.
Per a què serveix el Píxel de Facebook?
Si encara no tens clara quina és la funcionalitat del Pixel, no pateixis, t’enumeraré una sèrie de punts perquè (ara sí) entenguis per a què serveix.
El Píxel que s’insereix a la web es pot fer servir per a:
- Optimitzar les campanyes i anuncis de Facebook i Instagram.
- Crear diferents tipus de públics/audiències.
- Mesurar les accions que fa el teu públic a la teva pàgina web.
- Crear campanyes de remàrqueting.
- Conèixer millor el teu públic objectiu.
Ara que ja tens una sèrie de punts que t’ajuden a comprendre millor per a què serveix aquest codi que pots ficar a la teva pàgina web, posarem exemples de cadascun per a il·lustrar-ho millor.
Optimitzar les campanyes i anuncis de Facebook
No serveix de res començar a crear anuncis com un boig com si fóssim una gallina sense cap.
A través de les mètriques que t’ofereix el Píxel, com per exemple les interaccions dels usuaris, els clics en un enllaç, les descàrregues de la teva aplicació, el nombre de reproduccions, el CTR (que és el nombre de clics respecte al nombre de visualitzacions) etc., seràs capaç de millorar els teus anuncis i de poder treure millor rendiment a les teves campanyes publicitàries.
Et posaré un exemple perquè ho entenguis millor:
Imagineu que teniu una pàgina web i creeu una campanya publicitària per aconseguir que es descarreguin una guia en pdf d’una landing page.
En el cas que no tinguis el Píxel instal·lat mai no arribaràs a saber quantes persones s’han descarregat aquesta guia i, per això, no podràs saber una sèrie de mètriques importants, com pot ser el cost per cada visita.
Amb el codi inserit, veureu (a les mètriques de les vostres campanyes), quins anuncis us han proporcionat més usuaris que s’han descarregat la guia. Així podràs aturar els que no funcionen.
Un consell que et dono és que creïs diversos anuncis amb el mateix objectiu per poder comparar i així mesurar quin està funcionant millor. Així podràs optimitzar molt millor les campanyes publicitàries.
Crear diferents tipus de públics
Gràcies al codi podreu crear altres tipus d’audiències, com ara els públics personalitzats.
Què són els públics personalitzats? Són aquells que adquireixes a través d’una base de dades o a través de les visites de la nostra pàgina que aconseguim gràcies al Píxel.
Un altre tipus de públic que es pot aconseguir amb més èxit són els públics similars (lookalike audiences), que s’obtenen a partir dels públics que pots crear de manera personalitzada.
Perquè et quedi clar el paràgraf anterior, te’n poso un curt exemple.
Imagina que tens un públic personalitzat (d’usuaris que s’han subscrit la teva newsletter) per a un anunci en concret, però vols arribar a més persones (tampoc en tens tants de subscriptors) amb comportaments i gustos similars al públic personalitzat.
Què fas?
Crees una audiència similar perquè els teus anuncis arribin a persones molt semblants al teu públic ideal.
No està gens malament, oi?
Mesurar les accions que fa el teu usuari a la web
Ja hem dit que el Píxel de Facebook és molt xafarder i ens delata molts comportaments que tenen els teus visitants de la teva web.
Algunes de les coses que et xivarà són:
- Leads o registres completats.
- Pàgines vistes.
- Compres a la web.
- Cerques al lloc web.
- Usuaris que han afegit la informació de pagament.
- Productes que s’han afegit a la cistella.
- Usuaris que han iniciat el procés de pagament.
- Productes afegits a la llista de desitjos.
És imprescindible anar veient tota la informació que et va proporcionant aquesta eina de Facebook per no anar a cegues.
Més endavant, en un altre post us explicaré tots els tipus d’esdeveniments que podeu arribar a registrar amb el Píxel de Facebook i també com configurar-lo correctament.
Crear campanyes de remàrqueting
Sé que segurament ja no pots esperar a començar a fer proves, però ja veuràs com encara ho estaràs més amb aquesta funcionalitat.
Gràcies al nostre estimat píxel, pots “perseguir” a través de publicitat aquelles persones que van visitar la teva pàgina web, però que no van acabar de fer el pas que tu desitjaves que fessin.
Et poso un exemple:
Tens una botiga d’e-commerce i un usuari deixa un producte al carret de la compra i se’n va de la teva web sense acabar la compra. Un clàssic, no?
Aquí és on entra aquesta eina, ja que podràs mostrar a aquella persona que va deixar el producte al carret de la compra anuncis relacionats amb aquest producte perquè s’acordi que estava interessat en ell i que acabi finalitzant la compra.
Interessant eh?
No pensis que realitzar aquesta tècnica és sinònim de ser un pesat dient “compra’m, compra’m”.
Si ho fas bé, el que li estàs mostrant a aquesta persona són una sèrie d’anuncis amb els productes que volia comprar (ja s’havia interessat per ells) però que (pel motiu X), no va acabar adquirint.
I si no tenia temps per finalitzar la compra? I si li va sorgir un inconvenient perquè acabés de comprar? Amb el remàrqueting estàs ajudant a recordar el que va voler fer en el seu moment, però que no va fer.
Concusió
En conclusió, el Píxel de Facebook és una potent eina per a la gestió del teu negoci en línia. Amb la capacitat de recopilar dades, rastrejar conversions i optimitzar campanyes publicitàries, el Píxel de Facebook et permet entendre millor el comportament dels teus usuaris i prendre decisions informades per aconseguir resultats reals.
No deixis escapar l’oportunitat de connectar amb el teu públic objectiu i augmentar l’èxit del teu negoci amb aquesta poderosa eina de seguiment i analítica. Posiciona’t un pas per endavant de la competència i impulsa el teu creixement.
Assegura’t d’implementar correctament el Píxel de Facebook i aprofitar al màxim les seves funcionalitats per a una estratègia de màrqueting digital efectiva, i si necessites ajuda o consells per com utilitzar aquesta eina contacta amb Sirius Comunicació i estarem encantats d’ajudar a fer brillar el teu projecte.