Els 5 objectius clau per una pàgina web d’èxit

Estrella Sirius Comunicació

Des del posicionament fins a la captació de clients, una estratègia clara i ben definida t'ajudarà a destacar i vendre més a través de la teva pàgina web.

Cada cop és més fàcil i ràpid tenir una pàgina web i són pocs els negocis que no tenen una o estan considerant tenir-la.

Però a l’hora de contestar “per què tens la teva pàgina web”, en la meva experiència molts emprenedors no ho tenen tan clar o almenys no tenen clars tots els objectius que amb la seva pàgina web haurien d’estar complint, per assolir l’objectiu final de “vendre més”.

Si voleu que la teva pàgina web es converteixi en una eina de màrqueting i vendes per al teu negoci, és important que li dediquis temps a definir aquests objectius i crear els elements per aconseguir-los.

No es tracta només de triar un template, pujar el logotip, carregar els productes i llest! Si no es convertirà en una pàgina web més del munt.

Avui repassarem quins són aquests 5 objectius que hauries de considerar per a la teva pàgina web i com aplicar-los concretament al teu negoci:

Objectiu 1: Connectar

Un dels objectius de la teva pàgina web hauria de ser connectar emocionalment amb els clients potencials.

Quan fem una compra, la majoria de vegades no triem pels productes en si.

Connectem amb algunes marques més que amb altres perquè ens sentim identificats o ens transmeten valors o un estil de vida que volem.

La teva pàgina web és el teu lloc per generar aquesta connexió.

Aconseguir aquesta sensació de: “He arribat al lloc correcte”, “Això és exactament el que em passa a mi”, “Així és com em vull sentir”, “M’entenen”.

Algunes idees de com complir aquest objectiu a la teva pàgina web podrien ser:

HOME PAGE

Quan algú arriba per primera vegada a la teva pàgina web tens aproximadament 3 segons fins que decideix si es queda o se’n va.

Clarament, no és molt de temps, així que el que mostris al teu Home Page ha d’estar ben pensat. No es tracta de posar la primera foto o imatge que trobis.

Com podem enganxar i connectar amb la persona que és de l’altra banda? Com podem expressar-li en 3 segons què trobareu si segueix navegant?

Pensa clarament de quina manera pots atacar els punts de dolor del client potencial, quins problemes se li plantegen i com els pots solucionar? Fes-ho de manera atractiva, ofereix beneficis i finalment intenta que els usuaris naveguin en la recerca de més informació.

QUI SOM O QUI SOC:

Si hi ha una pàgina on podeu connectar emocionalment amb el vostre potencial client és aquesta. Aquesta secció pot ajudar-te a complir diferents objectius de la teva pàgina web, però és una secció generalment desaprofitada a moltes webs.

Explica la teva història, fes-la personal. La gent busca connectar amb persones reals darrere de les marques.

Objectiu 2: Posicionar la teva marca i diferenciar-te

Un altre dels objectius de la teva pàgina web hauria de ser ajudar-te a diferenciar la teva marca dels altres milers de propostes al mercat.

És el lloc on pots transmetre els teus valors, explicar millor de què es tracta la teva proposta, per què és diferent d’altres, per què ho estàs fent.
Al final vas començar la teva emprenedoria per alguna raó, no?
Potser perquè vas detectar que faltava alguna cosa al mercat o per alguna experiència personal que vas tenir o perquè t’apassiona el que fas i vols compartir-ho amb el món.

Sigui quina sigui la teva raó, això s’ha de veure reflectit a la teva pàgina web.

Moltes altres marques i botigues oferiran productes o serveis similars als teus i cada dia n’aniran apareixent de noves. Fins i tot a preus més baixos.

Un dels objectius de la teva pàgina web hauria de ser mostrar els teus diferencials i oferir aquest toc extra que ressaltarà el teu negoci de la multitud.

Algunes idees de com complir aquest objectiu a la teva pàgina web:

COMPARTINT CONTINGUT EN UN BLOG:

Una de les millors i més simples formes d’afegir un valor extra als teus productes o serveis és compartint contingut (tips, DIY, inspiració, consells, tutorials, idees de com utilitzar millor els teus productes, el que se t’acudeixi!)

COMPARTINT ELS TEUS VALORS O CAUSES:

Una altra forma de diferenciar i assolir aquest objectiu a la teva pàgina web és compartint els teus valors o alguna causa que donis suport.

No ha de ser necessàriament una causa social.

Però a vegades recalcar quins són els valors que hi ha darrere del teu negoci, o quina és la motivació que t’ha fet prendre aquesta direcció pot ajudar a generar aquesta connexió més personal amb el públic objectiu que a la llarga no creïs clients sinó que siguin fans.

EXTRES D’AGREGATS DE VALOR:

Quan coneguis molt bé al teu client, a més dels teus productes i serveis pots afegir extres a la teva pàgina web per ajudar el teu potencial client a aconseguir el que està buscant.

Kits, manuals de pas a pas o fins i tot cursos en línia per aprofundir en aquells temes que coneixes que poden afectar els teus clients t’ajudaran a oferir serveis de valor per als teus visitants.

Objectiu 3: Capturar

La majoria de les persones que ingressin a la teva pàgina per primera vegada no estaran a punt per comprar. És així. Encara que faci mal, és lògic. Com en qualsevol relació, cal temps i confiança per passar al següent nivell.

Si estàs construint el negoci del qual vols viure, llavors t’has d’enfocar a construir relacions a llarg termini i no tractar de tancar vendes a la mínima que algú apareix per “la porta” (o la pantalla).

Els mails poden ser una de les millors maneres de construir aquesta relació. La manera d’aconseguir una segona, tercera o quarta cita (o visita).

La manera que coneguin millor la teva marca, la teva proposta, el teu fet diferencial.

Però també la forma perquè et conegui millor aquest potencial client, aprenguis i puguis anar actualitzant la teva pàgina web per apropar-la cada vegada més al que els teus clients estan buscant.

Per això capturar aquests correus electrònics hauria de ser un dels principals objectius de la teva pàgina web.

Objectiu 4: Augmentar la confiança

Sense confiança no hi ha vendes. Sense vendes no hi ha negoci.

I com que l’objectiu final de tot és que més persones comprin els teus productes o serveis, augmentar la confiança hauria de ser un dels objectius de la teva pàgina web.

Algunes idees de com complir aquest objectiu a la teva pàgina web poden ser:

  • Mostrar l’experiència d’altres clients: Testimonials, casos d’èxit, quotes, ratings & reviews
  • Proves socials: Mencions a revistes o blocs, feed d’Instagram a la pàgina, comptador de seguidors a Facebook
  • Qui Som o Qui Soc: A més d’ajudar-te a generar una connexió emocional com hem apuntat abans, aquesta secció també t’ajudarà a crear confiança, perquè els estàs mostrant que hi ha gent real darrere la botiga o negoci.

Objectiu 5: Convertir

Quan hagis complert la resta d’objectius, llavors sí la teva pàgina t’ajudarà a vendre més.

La teva web hauria d’acompanyar la persona en el procés que recorrerà des que et coneix per primer cop fins que estigui a punt per comprar.
Començant per:

  1. “ahh mirarà aquesta marca que interessant”.
  2. “wow, és el que estava buscant, com si m’estiguessin llegint la ment”.
  3. “a veure qui són els que fan això”.
  4. “m’encanta, però no estic segur si em funcionarà a mi”.
  5. “a veure què diuen els que ja van comprar”.
  6. “ho vull, ho vull, ho vull”.

Quan arribem a aquest últim pas, és clau que la teva pàgina web estigui a punt per aclarir qualsevol dubte final, fer el procés de compra simple i aconseguir convertir aquest potencial client en un client real i feliç.

Algunes idees de com complir aquest objectiu a la teva pàgina web:

  • Pàgina de producte o servei completa: descripcions completes, bones fotos, preus clars.
  • Treure qualsevol dubte que pugui sorgir: preguntes freqüents, pàgina de com comprar.
  • Les coses clares: política de canvis i devolucions, temps de lliurament i mitjans de pagament clars. Que no hi hagi sorpreses a l’últim pas del checkout!
  • Mètode de contacte: Xat en línia o informació de contacte fàcil de trobar

Pot ser que crear una pàgina web sigui cada dia més fàcil, però moltes vegades per això cometem l’error de pensar que fer una web és només tenir un bon disseny i pujar la informació dels productes.

Així com en una botiga física a ningú se li acudiria llençar els productes i esperar que es venguin sols, en el cas digital és el mateix.

És important el cartell a la porta per cridar l’atenció, com et rep la venedora quan entres, que sigui amable, però que no sigui intensa, que t’ajudi si no trobes el que estàs buscant…

Conclusió

En resum, una pàgina web exitosa ha de centrar-se en aquests cinc objectius clau per obtenir el màxim rendiment en línia. Enfocar bé la teva pàgina web és essencial per al teu creixement empresarial.

Amb una estratègia ben definida i l’ús de les eines adequades, podràs destacar en el món digital i obtenir resultats significatius.

Si necessites ajuda, consell o crear la teva primera pàgina web del teu negoci, no dubtis a posar-te en contacte amb Sirius Comunicació i estarem encantats de fer brillar el teu projecte.

Comparteix aquest article

Subscriu-te al
nostre Cosmos

Estalvia memòria i rep directament els articles al teu correu.

Descobreix possibles oportunitats a través d'una auditoria gratuïta.

Millora la presència digital avui mateix!