Com a emprenedor o petit empresari, la teva marca va molt més enllà de la teva pàgina web i les imatges que publiquis a les xarxes socials.
El reconeixement de la teva marca és important en tot el recorregut del client des del principi fins al final.
En els últims anys, i amb l’explosió dels SaaS (Software as a Service) ja han quedat enrere les eines antiquades, maldestres que oferien als clients una experiència lluny de ser “amigable”.
L’existència d’aquestes noves eines, principalment al núvol, poden solucionar-ho. Així que en aquest article mirem de recopilar en 7 grans grups les millors eines que pots adoptar en cada etapa de la relació amb els teus clients.
L’adopció d’aquestes eines, et permetrà gestionar i organitzar tots els punts de contacte amb el client i proporcionar-li una experiència bonica i intuïtiva.

Taula de Continguts
Quines són les eines bàsiques que tot emprenedor ha de conèixer?
Qualsevol negoci requereix d’un seguit d’eines i processos per a dur a terme el seu propòsit. Hi ha eines i processos més importants i altres de secundàris, però tots han d’estar ben organitzats i parametritzats.
És per això que hem decidit fer la llista de els 7 eines indispensables per a portar una bona gestió del teu negoci i que t’ajudin a desenvolupar la teva idea i aconseguir l’èxit.
Les 7 eines indispensables que tot emprenedor ha d’utilitzar són:
- Eina de captació de clients potencials
- Eina de gestió de clients potencials
- Eina de programació de trucades o reunions
- Eina d’enviament de pressupostos o factures
- Eina per a la signatura de contractes
- Eines de portal de clients
- Eina de gestió i automatització de projectes
Anem a veure doncs per a què serveixen cadascuna d’aquestes eines i com et poden ajudar a escalar el teu negoci.
Captació de clients potencials
Sigui on sigui que et trobin els teus clients, necessiten una manera intuïtiva de posar-se en contacte amb tu. La majoria d’emprenedors tenen un lloc web i un enllaç de correu electrònic. Però això queda lluny de ser la millor manera de gestionar la captació de clients. Imagina que Amazon fes això quan vols comprar alguna cosa.
A més, els formularis de contacte tradicionals et fan tenir la sensació que estàs emplenant una sol·licitud de servei perquè se t’ha trencat algun electrodomèstic. Inspiren poca confiança i no ajuden a construir la teva marca.
En el seu lloc, considereu la possibilitat d’utilitzar formularis de captació de clients potencials que permetin al client respondre una pregunta cada vegada i que tinguin un format més conversacional.
Les millors eines per a la captació de clients són:
Gestió de clients potencials
Quan comences a captar leads, necessites una bona forma d’organitzar-los i assegurar-te que cap oportunitat es queda sense resposta.
El vostre Gmail i els vostres Missatges Privats a les xarxes socials no són un CRM (Customer Relationship Management). De vegades, els clients potencials necessiten un seguiment d’un o dos mesos per tancar un acord. Altres necessiten més atenció i l’enviament de butlletins, o alguna reunió més abans que els puguis enviar una proposta definitiva.
A diferència del comerç electrònic, el cicle de vendes d’una empresa de serveis dura entre 1 i 3 mesos, el que significa que necessites eines de seguiment sòlides per saber quin és el següent pas de cada client potencial.
Les millors eines per a la gestió dels clients potencials són:
Programació de trucades
La majoria dels teus clients necessitaran programar una trucada com a brífing per discutir les necessitats i els requisits del projecte. El mètode més ineficaç és jugar a “ping-pong” a Gmail per concretar una hora que vagi bé a les dues parts. Durant aquest temps d’intercanvi de correus, el client pot canviar d’opinió o buscar un altre proveïdor de serveis.
És molt més intuïtiu utilitzar una eina de programació de trucades que permeti establir el teu horari i enviar un enllaç universal als teus clients perquè seleccionin ells mateixos una data i una hora.
A més a més, la majoria de solucions tenen una integració amb Zoom o Google Meet que et permet entrar fàcilment en la trucada programada quan arribi el moment.
Les millors eines per a la programació de trucades són:
Enviament de factures i cobrament
Quan ja hem contactat al client i hem fet el brífing inicial, necessitarem poder enviar una proposta/pressupost, o si ja heu tancat un preu en la reunió, enviar directament la factura.
Per mantenir la identitat de marca i professionalitat, la manera d’enviar la factura és important. Utilitzar un processador de text o Excel no és professional. De la mateixa manera, hi ha moltes eines que generen factures que semblen antiquades i no tenen opcions de pagament integrades.
El millor programari de facturació integrarà totes les opcions de pagament. Perquè serà d’aquesta manera que el cobrament sigui més ràpid, ja que cada client pot tenir les seves pròpies preferències sobre com pagar.
Les millors eines per a la gestió de factures i cobraments són:
Signatura de contractes
Signar contractes és una bona manera d’assegurar-te que estàs protegit en cas que un projecte se’n vagi en orris. Però afegir un contracte al teu procés de captació de clients i de pagament pot ser molest per a tots.
Algunes empreses continuen exigint als seus clients que imprimeixin, signin, escanegin, carreguin i enviïn el document signat. Aquesta és una experiència molt poc professional per a les dues parts i molt poc ecològica.
Per contra, pots considerar la possibilitat d’utilitzar firmes digitals perquè aquest procés sigui més ràpid i senzill per a totes les parts.
Les millors eines per a la firma i gestió de contractes són:

Onboarding i portals de clients
Quan ja hem tancat l’acord amb el client necessitem fer-lo partícip del procés d’una manera fàcil i còmode. Algunes empreses simplement utilitzen Gmail per mantenir correspondència durant el procés, altres utilitzen l’Slack, mentre que altres recorren a eines de gestió de tasques.
Cada opció té els seus avantatges i inconvenients, però la millor eina serà la que proporcionarà un portal del client que inclourà la visió general del projecte, l’estat del pagament, el progrés del projecte, els responsables, els actius i documents, i la comunicació.
La millor eina bàsicament serà una eina que combini tot això en un portal de clients personalitzat.
Les millors eines per a fer l’onboarding i el seguiment dels projectes són:
Gestió i automatització de projectes
Per acabar, si estàs fent créixer una agència o assumint més projectes, necessitaràs un sistema de flux de treball. Aquesta és la clau per a poder escalar el teu negoci.
Un flux de treball et permet organitzar totes les tasques clau que cada projecte ha de complir, establir un seguiment del progrés i automatitzar la comunicació quan sigui necessari.
Hi ha moltes eines de gestió de projectes fantàstiques, però la majoria estan dissenyades per a equips grans i inclouen funcions complicades que no són necessàries per a petites empreses o emprenedors.
Les millors eines per a la gestió i l’automatització dels projectes són:
Conclusió
Amb el repàs sobre les 7 eines necessàries per al teu negoci aquest 2023, és important destacar que com a emprenedor o petit empresari hauries de prioritzar la inversió en aquests 7 elements crítics i tenir-los en compte en el teu pla de negoci.
Utilitzar eines de qualitat i innovadores permetrà que puguis aconseguir els teus objectius, reduir els costos i millorar les teves estratègies de negoci.
Si es combinen els avantatges de les eines de negoci adequades amb les teves aptituds creatives i innovadores, segur que la teva empresa tindrà el camí més fàcil per aconseguir l’èxit aquest 2023.
I com sempre diem, si necessites ajuda en l’elecció, formació o automatització d’alguna de les 7 eines de negoci que t’hem presentat, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i intentarem fer brillar el teu projecte.